سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تایباد با ۱۶۰ هزار گل فصلی به استقبال بهار می‌رود

شهردار تایباد از کاشت ۱۶۰ هزار انواع گل‌های فصلی در سطح این شهر مرزی برای استقبال از بهار و نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

مهرداد کریم زاده شهردار تایباد گفت: برای استقبال از بهار و نوروز ۱۴۰۳ و همچنین فضاسازی شهری، تعداد ۱۶۰ هزار گل فصلی در انواع مختلف در میادین و بلوار‌های سطح شهر مرزی تایباد کاشته شدند.

وی افزود: این گل‌های فصلی شامل شب بو، شمعدانی، اطلسی، سنبل و نخل زینتی هستند که با رایحه‌ها و رنگ‌های مختلف زینت بخش ایام بهاری عید نوروز خواهند بود.

شهردار تایباد ادامه داد: برخی از این گل‌ها در گلخانه شهرداری تولید می‌شوند و مابقی از تولیدکنندگان گل و گیاه خریداری شده اند.

کریم زاده بیان کرد: همچنین ۷۰ اِلِمان نوروزی در پارک ها، میادین، بلوار‌ها و گذرگاه‌ها نصب شده اند که ۲ میلیارد تومان هزینه برای آنها صرف شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اغلب این اِلِمان‌ها توسط هنرمندان بومی تایباد طراحی و ساخته شده و برای صرفه جویی در هزینه ها، استفاده حداکثری از امکانات موجود صورت گرفته است.

شهردار تایباد تصریح کرد: ماندگار بودن، مهمترین ویژگی اِلِمان‌های شهری امسال است که پس از نصب، برداشته نخواهند شد و این خود باعث کاهش هزینه‌های اضافه و نیز زیباتر شدن محیط پارک‌ها و بوستان‌ها می‌شود.

کریم زاده خاطرنشان کرد: جهت بازپیرایی فضای شهری؛ جدول‌های کنار معابر، صندلی‌ها و پایه چراغ‌های پارک ها، نقاشی‌های دیواری و نماد‌های شهر در میدان‌ها مجدد رنگ آمیزی شده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.