سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی نخستین پایگاه سلامت شهری نظام ارجاع کشور در مشهد

نخستین پایگاه سلامت شهری به منظور اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع با مشارکت بخش خصوصی در پایگاه سلامت «مسلم» کلانشهر مشهد راه‌اندازی شد.

 حمید رضا قربان زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نظام ارجاع و سلامت خانواده تاکنون برای روستا‌ها طرح‌ریزی شده بود و ورود این برنامه ملی به فضای شهری آن هم در کلانشهر مشهد و با مشارکت بخش خصوصی اقدامی قابل توجه است.

او افزود: برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اجرای سلامت خانواده و نظام ارجاع شامل خرید خدمت از پزشک، ماما، روانشناس، تغذیه، مراقب سلامت و بهداشت محیط وحرفه‌ای بوده است که امروز شاهد افتتاح اولین پایگاه سلامت در کلانشهر مشهد هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مرحله اول این برنامه در اردیبهشت ماه امسال در سه شهر «قوچان، کاشمر و بردسکن» در مجموع با زیر پوشش گرفتن ۲۵۸ هزار و ۶۷۷ نفر آغاز شد و در مرحله دوم در هفت شهر «درگز، چناران، گلبهار، خواف، تایباد، سرخس و فریمان» با جمعیت ۳۶۲ هزار و ۱۴۹ نفر در مردادماه امسال اجرا شد.

قربان زاده بیان کرد: برای عملیاتی شدن این طرح در مناطق حاشیه مشهد با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز از آمادگی کامل برخوردار هستیم.

او تصریح کرد: مهمترین و شاخص‌ترین ویژگی اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع کاهش پرداخت هزینه‌های درمان توسط مردم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویژگی دیگر برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع را عدالت‌محور بودن آن برشمرد و تاکید کرد: با اجرای این برنامه به عنوان یک روش مقرون به صرفه، خدمات رایگان و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی لازم در اختیار تمام خانواده‌های ایرانی قرار می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.