سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنور داغ انتخابات ۱۴۰۲ در خراسان رضوی/ از برگزاری کافه گفت‌وگو تا همایش‌های انتخاباتی

برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح خراسان رضوی با محتوای انتخابات باعث شده است تا تنور انتخابات در استان خراسان رضوی حسابی داغ باشد.

روز‌های آخر دوازدهمین دوره انتخابات ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی فرا می‌رسد و کاندیدا‌ها در حال رقابت برای جذب آرای مردم و نشستن بر صندلی سبز مجلس شورای اسلامی هستند.

در شهرستان گناباد بیشتر ستاد‌های انتخاباتی در حدفاصل میدان امام و میدان غدیر دایر شده و شب‌ها از ساعت‌های ۱۸ تا پاسی از شب مردم با حضور در مقابل ستاد کاندیدا‌ها حضور دارند.

برگزاری جشن‌های افتتاح ستاد‌ها و برگزاری جشن به مناسبت نیمه شعبان از بارزترین برنامه‌هایی بود که توسط ستاد‌های انتخاباتی برگزار شده و جمعیت زیادی را پای کار ستاد‌ها کشانده است.

در شهرستان تربت حیدریه نیز شب‌ها خیابان‌ها پر از حامیان کاندیدا‌ها است و عده‌ای تصویر کاندیدا‌های مورد نظر را بر ماشین‌ها چسبانده و در خیابان‌ها تردد می‌کنند. یکی از روش‌های تبلیغاتی دیگر نیز ارسال پیامک به مناسب نیمه شعبان و پخش شکلات با تصویر کاندیدا‌ها  است که در این چند روز انجام شده است.

کاندیدا‌ها در شهرستان کاشمر برنامه کاری خود را شبانه اعلام و روز بعد با سخنرانی در روستا‌ها تلاش در جلب رای مردم دارند و در این سفر‌های روستایی بیشتر به بیان مشکلات روستا‌ها پرداخته می‌شود و راهکار‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته اند.

یکی دیگر در از برنامه‌ها در این شهرستان استفاده از چهره‌های شهرستان در حوزه مختلف مثل فرهنگی و ورزشی و ... است تا با اعلام حمایت خود از کاندید مورد نظر بتوانند عده‌ای را همراه داشته باشند.

در شهرستان سبزوار نیز تقریبا روند به مانند شهر‌های دیگر است، ولی استفاده از فضای مجازی در این شهرستان رنگ بیشتری دارد و راه اندازی گروه‌های حامیان و استفاده از بستر فضای مجازی رنگ بیشتری به خود گرفته است.

در شهرستان مشهد نیز علاوه بر حضور کاندیدا‌ها در رسانه‌ها، نشست‌های خبری، مناظرات دانشگاهی، همایش‌های رای اولی‌ها و کافه گفتگو در ۱۲ خیابان انتخاب مشهد نیز برگزار می‌شود.

همچنین نامزد‌ها با حضور در مساجد و روستا‌های حاشیه شهرمشهد و کلات به دنبال آرا هستند.

در بررسی صحبت‌های کاندیدا‌ها در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دو کلید واژه مشترک است و آن در ابتدا موضوع اشتغال و دوم موضوع اقتصاد است که بیشتر کاندیدا‌ها در سخنرانی‌های خود به آن پرداخته اند.

با شروع تبلیغات کاندیدا‌ها و شنیده شدند سخنان آن‌ها توسط مردم آخرین نظرسنجی‌ها خبر از افزایش مشارکت مردم دارد و روز به روز بر میزان حضور مردم در فضای انتخابات افزود می‌شود و با این شرایط ایران باید خود را برای حماسه‌ای دیگر در انتخابات ۱۴۰۲ آماده کند.

منبع؛ تسنیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.