سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شروع به کار تبلیغات نامزدهای انتخابات از امروز

برنامه تبلیغاتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۲۴ شب گذشته شروع شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: مطابق قانون تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز سوم اسفند شروع شده و به مدت یک هفته تا نهم اسفند ادامه دارد.

نظری افزود: با توجه به مواد ۷۰ تا ۸۰ قانون که ناظر بر نحوه تبلیغات و نحوه حضور افراد در ستاد‌های تبلیغاتی است قانونگذار الزاماتی را برای نامزد‌ها ترسیم کرده است.

او از همه نامزد‌ها خواست تا دقت لازم را در این خصوص داشته باشند و اضافه کرد: در بحث ایجاد ستاد انتخاباتی هر نامزد می‌تواند در حوزه یک ستاد اصلی داشته باشد و در شهرستان‌ها و دهستان‌ها بر اساس ضوابطی که وجود دارد می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: آنچه مورد تأکید قرار گرفته نصب تصاویر از سوی نامزد‌ها و طرفداران آنها است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نظری از نامزد‌ها خواست عکس و تبلیغات خود را در محل‌ها و اماکنی که مشخص شده نصب کنند و دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

او افزود: تا الان موردی از تخلفات در این حوزه از شهرستان‌ها گزارش نشده و این موضوع مورد توجه ستاد انتخابات و هیئت اجرایی استان است و چنانچه موردی دیده شود مستندسازی خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: استان مرکزی با هزار و ۸۶ صندوق اخذ رأی در شش حورزه اصلی و ۱۸ حوزه فرعی روز ۱۱ اسفند کار اخذ رأی را از مردم انجام خواهد داد.

نظری افزود: بیش از ۱۸ هزار عوامل اجرایی پای صندوق اخذ رأی هستند و عوامل انتظامی برای صندوق‌های اخذ و شعبات ثابت و سیار در نظر گرفته شده، اطلس امنیتی انتخابات را طراحی کردیم و همه امکانات، اقدامات و تجهیزات در اختیار ستاد انتخابات و هیات نظارت قرار گرفته است.

او به دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد در بحث ماده ۱۳ دقت لازم را داشته باشند و بدون هیچ نوع ایراد همه امکانات و تجهیزات شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید در اختیار ستاد انتخابات استان قرار گیرد.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: هیچ یک از اشخاص دستگاه‌های اجرایی نباید در ستاد‌های انتخاباتی حضور داشته باشند و این افراد حق دفاع و حمایت از فرد خاصی چه در کِسوت حقیقی و چه حقوقی را ندارند و اگر در این حوزه تخلفی صورت گیرد به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.