سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش حمل ۲۵ میلیون تن کالا همزمان با تکمیل کریدور شمال - جنوب امکان پذیر می‌شود

عضو هیأت مدیره جامعه مهندسان مشاور گفت: در صورتی که کریدور شمال - جنوب کشور تکمیل شود امکان حمل ۲۵ میلیون تن کالا فراهم خواهد شد.

سهیل آل رسول، عضو هیأت مدیره جامعه مهندسان مشاور در نشست تخصصی چالش های حمل و نقل ریلی و نقش آن در عدم توسعه متوازن اقتصاد ملی گفت: فقدان تکمیل کریدور شمال - جنوب باعث رونمایی مسیر ترانزیتی ریلی دریایی از هند به اروپا شد که در صورت تحقق افزون بر محروم شدن کشور از حداقل ۵ میلیارد دلار درآمد ناشی از ۲۵ میلیون تن کالا در سال به لحاظ مزیت های رقابتی کالا و خدمات ما را در انزوا فرو می برد.

عضو هیأت مدیره جامعه مهندسان مشاور گفت: در صورتی که کریدور شمال - جنوب کشور تکمیل شود امکان حمل ۲۵ میلیون تن کالا فراهم خواهد شد.

 وی  افزود: در فصل انتخابات مجلس کاندیداها در حوزه‌های انتخابیه خود با طرح برخی پروژه‌های زیرساختی ایجاد مطالبه اجتماعی می‌کنند که بسیاری از این پروژه‌ها در اولویت‌های زیرساختی کشور نیستند.

او اظهار کرد: در این زمینه بالغ بر ۸۰ هزار طرح نیمه تمام ملی و استانی در کشور که زمینه‌ساز اتلاف سرمایه‌های ملی و عدم اثربخشی سرمایه گذاری‌های عمرانی کشور شده است از همین جا شروع می‌شود که باید به نحو موثری به آن پرداخت.

این عضو شورای هماهنگی تشکل‌ها از فعالین رسانه¬ای دعوت کرد تا بیشتر به مشکلات صنعت احداث بپردازند چرا که خسارات ناشی از بی توجهی به عمران و فعالین بخش خصوصی این صنعت به از دست رفتن سرمایه¬های ملی شرکت¬ها و مهاجرت نخبگان این بخش محدود نمی‌شود و باعث از دست رفتن فرصت توسعه متوازن اقتصادی کشور می‌شود.

او گفت: نباید فراموش کنیم که صنایع تولیدی، معدنی، کشاورزی و نفتی ما همه وابسته به توسعه زیرساخت‌های کشوراند و غفلت یک دهه اخیر از صنعت احداث زمینه بسیاری از ناترازی-های پدید آمده در کشور بوده است.

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
بنده به عنوان کارشناس نقشه برداری 22سال هست که در پروژه های عمدتا راهسازی کار می کنم.از زمان شروع ریاست جمهوری حسن روحانی تا حال بی توجهی شدیدی به پروژه های عمرانی شده که این امر باعث بیکاری وتبعات بد اقتصادی برای طبقه مهندسین عمران و تکنسین ها و کارگران این بخش و رانندگان ماشین آلات راهسازی شده است.بی توجهی به این مورد باعث شده عده قابل توجهی از مهندسین عمران برای تامین معیشت خانواده به ناچار به کار با اسنپ یا تپسی رو ی آورند.آیا این ...