عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ستاد ملی ترانزیت با توجه به درخواست مجلس در این حوزه ارتقا یافت و این ستاد به زودی و تا چند ماه آینده شکل خواهد گرفت.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس  در نشست تخصصی چالش های  پروژه های عمرانی و حمل ونقل گفت: برای افزایش ظرفیت ترانزیت و حمل ونقل در کشور  باید از توان بخش خصوصی استفاده کنیم.

به گفته وی  ستاد ترانزیت  با توجه به درخواست مجلس در این حوزه ارتقا یافت و ستاد ملی ترانزیت شکل گرفت که دبیرخانه آن بر عهده  وزارت راه وشهرسازی بوده  است.

او می گوید: ارتقا سطح ستاد ملی ترانزیت در برنامه هفتم  تصویب شده است و به زودی ابلاغ می شود که از طریق آن زیرساخت های موجود بررسی و مطرح می شود‌.

شاکری با بیان اینکه  در مرکز پژوهش ها برای کمبود ناوگان اجازه داده شده که ناوگان و کشنده  به‌صورت نو و کارکرده از خارج کشور وارد شود گفت:  طبق برنامه هفتم ۲۰۰ لوکوموتیو  ۳۰۰ واگن مسافری ،۲۰ هزار کشنده و ۱۰ هزار اتوبوس و مینی بوس در سال ۱۴۰۳ باید  وارد شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس  بیان کرد: این واردات و تکمیل زیرساخت ها باید با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از مدل مشارکت عمومی و خصوصی طبق برنامه هفتم  صورت گیرد‌‌ و در صورتی که  بخش خصوصی را فعال نکنیم  این اقدام اجرایی نخواهد شد.

شاکری با بیان اینکه  اولویت برنامه های بخش خصوصی راه آهن و ریل است  افزود: قانون  مشارکت عمومی و خصوصی در این زمینه  ایجاد شده است ومجلس باید تمام تلاش خود انجام دهد که وزارت راه وشهرسازی بتواند این طرح ها  را اجرا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس  بیان کرد: دیدگاه بزرگ رهبری آن است که‌ بخش خصوصی  به صورت خالص اقدام کند و تمامی برنامه ها در قالب  قانون مشارکت بخش خصوصی و دولتی صورت گیرد‌. 

وی با بیان اینکه  نظام یکپارچه بار و مسافر وجود ندارد گفت: طبق  برنامه هفتم اجازه داده ایم که در قالب  سامانه یکپارچه  که تمام حرکت بار و مسافر و ظرفیت ریلی تامین می شود.

شاکری گفت: شاید به جرات می توانم بگویم که ما نیاز به واردات کامیون‌ نداریم و طبق سامانه یکپارچه هماهنگی بین نیاز جامعه و حمل بار وجود ندارد.

**چالش و دغدغه های صنعتگران در قالب اکوسیستم بخش صنعت رفع می شود

گفتنی است بیست و یکمین جشنواره تولید ملی و افتخار ملی با حضور شخصیت‌های حقیقی، حقوقی، سران قوا، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان مجلس، مدیران و فعالان بخش تولید و صنعت کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است این جشنواره قدیمی‌ترین رویداد اکوسیستم بخش تولید و تجارت کشور محسوب می‌شود و هدف اصلی از برگزاری این جشنواره ایجاد یک فضای گفتاری در جهت حل چالش‌ها، دغدغه‌ها و بحران‌های بخش صنعت و معدن و انتقال آن به حاکمیت است. در این جشنواره برترین تولیدکنندگان براساس ارزیابی‌های صورت گرفته و شاخص‌های مدنظر معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

در بخش اهدای جوایز سفیران کار و تولید نیز قرار است مسئولین، فعالان اقتصادی و صنعتی که در حوزه مسئولیت خود کمک شایانی به بخش تولید و صنعت داشتند نشان سفیر کار و تولید دریافت کنند.

برچسب ها: حمل ونقل ، حمل بار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار