سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۶ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی درخواست انتقال به حوزه قم را دارند

فرماندار قم گفت: ۱۶ نفر از نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی درخواست انتقال به حوزه انتخابیه قم را دارند و ۹ نامزد نیز درخواست جدایی از این حوزه و انتقال به حوزه‌های دیگر را داشته اند.

عباس ذاکریان، روز یکشنبه در جلسه توجیهی داوطلبان انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در تالار شهر قم گفت: در مورد این انتقال‌ها هنوز نتایج و تاییدیه آن از سوی ستاد انتخابات کشور ارسال نشده است.

فرماندار قم یادآور شد: ۸۶۶ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم پیش ثبت نام کردند و در نهایت ثبت نام نهایی ۴۰۱ نفر محقق شد که این رقم نسبت به دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

او ادامه داد: از این تعداد، در مجموع فرآیند بررسی صلاحیت ها، ۲۷۴ نفر تا این لحظه وارد عرصه رقابت مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم شدند.

فرماندار قم تعداد کل شعب اخذ رأی را ۷۴۷ شعبه عنوان کرد که ۹۳ شعبه آن سیار است.

فرماندار قم بیان کرد: دوم اسفند ماه، آگهی اسامی انتخابات نهایی شده اعلان عمومی خواهد شد و از سوم اسفند، تبلیغات نامزد‌ها آغاز شده و تا نهم اسفند به صورت قانونی شروع خواهد شد.

ذاکریان بیان کرد: طبق ماده ۶۸ قانون انتخابات کشور با توجه به این که در استان قم سه منتخب برای مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت، نامزد‌ها به ازای هر سه صندوق می‌توانند یک نماینده به هیات نظارت برای حضور در شعب اخذ رأی معرفی کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان قم نیز در این نشست گفت: همه ما وامدار رشادت‌های شهیدان هستیم و کسانی که می‌خواهند مسوولیت بپذیرند آگاه باشند برای هر صندلی مسوولیت در کشورمان چه تعداد شهید داده ایم.

احمد حاجی زاده افزود: در موضوع و فرایند برگزاری انتخابات قانون جامعی تدوین شده است و از همه نامزد‌ها و ستاد اجرایی انتخابات انتظار می‌رود در این مسیر همه در چارچوب قانون حرکت کنند.

او بیان کرد: در مشارکت حداکثری برای انتخابات باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و ستاد انتخابات استان قم در این زمینه کار زیادی انجام داده است و با همه اقشار استان چهره به چهره ملاقات داشته ایم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم اضافه کرد: رقابت سالم محور دیگر انتخابات است و همه نامزد‌ها باید چارچوب رقابت سالم را رعایت کنند و به جامعه امید تزریق کرده و از فرصت خود برای امیدآفرینی و مشارکت مردم استفاده کنند.

او با تاکید بر صیانت از آرای مردم عنوان کرد: جمهوری اسلامی در انتخابات‌های ۴۵ سال گذشته تلاش کرد، حقی ضایع نشود و انشالله جشن بزرگ مشارکت حداکثری را در ۱۱ اسفند خواهیم گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم نیز در این نشست بیان کرد: تامین امنیت انتخابات بر عهده فرماندهی انتظامی استان است و در این رابطه نامزد‌ها باید کمک کار باشند تا امنیت پایدار و مطلوبی را قبل و بعد از انتخابات و اعلام نتایج داشته باشیم.

سردار محمدرضا میرحیدری با اشاره به این که دشمن به دنبال ایجاد اختلال در روند انتخابات و زیر سوال بردن آن است افزود: ستاد‌های انتخاباتی نامزدها، نظر پلیس را لحاظ کنند تا باید‌ها و نباید‌های پلیس از نظر انتظامی و ترافیکی مدنظر باشد و ستاد‌ها مایه اختلال در زندگی مردم نشوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.