سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمار نامزدهای حوزه انتخابیه سبزوار به ۷۴ نفر رسید

قائم مقام ستاد انتخابات سبزوار گفت: آخرین تغییرات قانونی اعمال شده در زمینه نقل و انتقالات و جابه جایی داوطلبان، شمار نامزدهای تایید شده این حوزه انتخابیه برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به ۷۴ نفر رساند.

احسان یاوری گفت: با توجه به پایان مهلت قانونی نقل و انتقالات در ۲۵ بهمن، سه نفر از نامزدهای انتخاباتی حوزه خود را به سبزوار منتقل کردند و یک نفر نیز از این حوزه انتخابیه به حوزه تهران، ری و شمیرانات انتقالی گرفت.

وی افزود: یکی از نامزدهای منتقل شده به سبزوار نیز احتمالا به حوزه انتخابیه تهران برگردد که سیر مراحل آن در حال انجام است.

یاوری اضافه کرد: سه نفر از نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت شده سبزوار شامل "موسی رجب زاده، حمیدرضا صالح آبادی و سیدعلی قریشی" نیز در چند روز اخیر با حضور در ستاد انتخابات شهرستان از نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی و ادامه حضور در عرصه رقابت ها انصراف دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار اظهار داشت: با توجه به انصراف سه نفر از نامزدها، تعداد افراد تایید صلاحیت شده حاضر در این حوزه انتخابیه اکنون به ۷۴ نفر رسیده است و بعید است دیگر فرد جدیدی اضافه یا کم شود، مگر اینکه افرادی از شمار کنونی تایید شدگان از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف دهند و یا در اعتراض به نظر شورای نگهبان، تایید شوند.

حوزه انتخابیه سبزوار شامل شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و با توجه به حضور ۷۴ داوطلب در عرصه انتخابات، به ازای هر کرسی نمایندگی ۳۸ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

بنا بر اعلام معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار، ۴۴۶ شعبه انتخاباتی، شامل ۱۹۷ شعبه اصلی و ۲۴۹ شعبه روستایی که مشتمل بر ۳۲۱ شعبه ثابت و ۱۲۵ شعبه سیار خواهد بود، برای جمع آوری آرای واجدان شرایط این حوزه انتخابیه در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد آماده سازی شده، که نسبت به انتخابات پیشین مجلس ۴۱ شعبه افزایش یافته است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.