سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاتارستان و ایران در مسیر توسعه روابط قرار دارند

رئیس جمهور تاتارستان روسیه گفت: تاتارستان و ایران در مسیر توسعه روابط قرار دارند و هدف سفر هیات عالی رتبه تاتارستان به ایران ایجاد روابط نزدیک و دوستانه‌تر با جمهوری اسلامی ایران است.

رستم نور گلوویچ مینیخانوف روز پنجشنبه در همایش بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری اصفهان و تاتارستان در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: از عوامل تاثیرگذار در پیشرفت روابط ۲ کشور، پیشینه و پیوندهای مذهبی است و در سفر به اصفهان، تحت تأثیر زیبایی این شهر و سطح توسعه استان اصفهان قرار گرفتم.

وی یادآور شد: سال ۲۰۲۰ ما جشن یک هزار و ۱۰۰ سالگی ورود اسلام به تاتارستان را گرفتیم و گروه استراتژیک چشم‌انداز روسیه و جهان اسلام تأسیس شد که من ریاست آن گروه را بر عهده دارم.

مینیخانوف خاطرنشان کرد: تاتارستان و ایران فرهنگ غنی و پرباری در حوزه همکاری دارند، همچنین در سال‌های گذشته ارتباطات ما قوت بیشتری گرفته است که جای خرسندی دارد.
وی ادامه داد: هم‌اکنون همکاران ایرانی ما در نشست‌ها و نمایشگاه‌های کشور روسیه حضور می‌یابند و از حضور و فعالیت آن ها بسیار خرسند هستیم.

رئیس جمهور تاتارستان اظهارداشت: آمادگی داریم تا در قالب همکاری‌های صورت گرفته، درصدد گسترش روابط بیش از پیش تلاش کنیم.

مینیخانوف ضمن قدردانی از رئیس جمهور و سایر مقامات ایران، بیان کرد: ما قدردان این روابط دوجانبه هستیم و ارزیابی بالایی از توسعه روابط نیز داریم.

 همایش بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری اصفهان و تاتارستان در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان صبح و بعد از ظهر پنجشنبه با حضور رئیس جمهور و وزیر کشور تاتارستان و استاندار اصفهان برگزار شد.

«رستم نورگلوویچ مینیخانوف» رییس‌جمهور تاتارستان روز چهارشنبه با همراهی هیأتی ۵۰ نفره از وزیران و فعالان تجاری این منطقه روسیه به ایران سفر کرد.

رییس جمهور تاتارستان صبح امروز در همایش تجاری فرصت‌ها و چالش‌های تعاملات اصفهان و تاتارستان شرکت و پس از آن طی دیداری رسمی در خصوص گسترش روابط میان اصفهان و تاتارستان، با استاندار اصفهان دیدار و گفت‌ وگو خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.