سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۳ هزار نفر در صنعت پرورش آبزیان آذربایجان‌غربی اشتغال دارند

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۳ هزار نفر در بخش‌های مختلف صنعت پرورش آبزیان و در قالب ۳۰ تعاونی مرتبط در سطح استان اشتغال دارند.

منصور لطفی مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: این استان در بین استان‌های غیرساحلی دارای رتبه برتر در تولید آبزیان در منابع آب‌های داخلی بوده و ۴۲۰ مرکز و مزرعه پرورشی، تکثیر و پرورش، صید و صیادی منابع آبی استان فعال است.

وی با اشاره به اشتغال بیش از ۳ هزار نفر در صنعت پرورش آبزیان استان، اضافه کرد: در آذربایجان‌غربی گونه‌های متنوع آبزیان از جمله شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس، آرتمیا، ماهیان گرمابی شامل انواع ماهی کپور، فیتوفاک، بیگ‌هد و آمور و در ماهیان سردآبی شامل قزل‌آلا و نیز انواع ماهیان زینتی و سایر آبزیان مانند زالوی طبی و جلبک پرورش داده می‌شود.

لطفی ادامه داد: بازارچه‌ها و غرفه‌های عرضه مستقیم و زنده آبزیان و مراکز گردشگری و طبخ آبزیان در سطح استان به منظور ترویج فرهنگ مصرف ماهی و بالا بردن سرانه مصرف در طول سال مشغول به فعالیت هستند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: صنایع مرتبط با شیلات مانند کارخانه تولید پودر ماهی، عمل آوری و بسته بندی ماهی و شاه میگو، کارخانه و مراکز تولید تجهیزات و ادوات مختلف شیلاتی نیز در استان راه‌اندازی شده و برای توسعه فعالیت آن‌ها برنامه‌های حمایتی صورت می‌گیرد.

لطفی گفت: همچنین از سرمایه‌گذاران جهت ایجاد مراکز و مجتمع‌های تولید انواع آبزیان و صنایع شیلاتی مورد نیاز از جمله کارخانه تولید خوراک آبزیان، مراکز عمل‌آوری و بسته‌بندی آبزیان و توسعه بازار در سطح استان استقبال و حمایت می‌کنیم.

به گفته وی، مصرف سرانه آبزیان در استان بر اساس گزارش مرکز تحقیقات شیلات استان، حدود هشت کیلوگرم در سال بوده و امیدواریم با گسترش و ترویج فرهنگ مصرف آبزیان شاهد افزایش این میزان به ۱۱ کیلوگرم در سال ۱۴۰۴ باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.