سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان ماهی و واحد‌های پرورش آبزی در استان همدان آغاز شده است.

جعفر کاویانی دلشاد گفت: نخستین پرداخت شیلات کارت به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در این استان انجام شده است.

او گفت: با توجه به آزاد شدن ارز ترجیحی و گران شدن خوراک ماهی و نهاده ها، دولت در پرداخت سرمایه در گردش کمک کرده و امسال ۱۰ طرح پرورش ماهی برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ هفت میلیارد تومان به بانک عامل معرفی شده است.

استان همدان در مسیر توسعه و رونق آبزی‌پروری، ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای توسعه دارد و تحقق آن نیز در گرو برنامه‌ریزی و حمایت از تولیدکنندگان است.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به نبود واحد‌های تکثیر و تولید بچه ماهی و نیز مراکز تولید خوراک ماهی در استان همدان گفت: در زمینه پذیرش نمایندگی‌های تولید خوراک ماهی و فروش بچه ماهی و تکثیر، شناسایی‌ها و اقدامات لازم انجام شده و این مراکز به بانک کشاورزی معرفی خواهند شد تا تولیدکنندگانی که شیلات کارت را دریافت کرده اند به هنگام خرید نهاده و بچه ماهی با مشکل مواجه نشوند.

کاویانی دلشاد گفت: محدودیتی برای حمایت از حوزه پرورش آبزیان برای توسعه و ورود سرمایه‌گذاران جدید در این استان وجود ندارد و سرمایه‌گذاران این بخش مورد حمایت قرار می‌گیرند.

او گفت: تاکنون تعداد هشت طرح ساخت واحد‌های جدید پرورش آبزیان برای دریافت سرمایه ثابت و سرمایه در گردش با اعتبار مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به بانک کشاورزی معرفی شدند که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: درسه ماه گذشته ۶ واحد از واحد‌های پرورش ماهی تعطیل و راکد در استان همدان با ظرفیت ۱۲۰ تن راه اندازی و دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار