سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخازن کروی جدید پالایشگاه آبادان افتتاح شد

طرح هشت مخزن کروی جدید طی آیینی با حضور مسئولان کشوری و محلی در پالایشگاه آبادان افتتاح شد.

صبح امروز  ۶ دستگاه مخزن کروی جدید پالایشگاه برای ذخیره گاز LPG و ۲ فرآورده نفتی دیگر در پنجمین روز از دهه فجر با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور به بهره‌برداری رسید.

حکیم قیم مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت : طرح احداث مخازن کروی جدید پالایشگاه آبادان در ۲۴ ماه و بااعتباری افزون بر ۲۵۷ میلیارد ریال در مساحتی معادل ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع انجام شد.

در قالب این طرح ۴ میلیون نفر ساعت نیروی انسانی مشغول به کار بوده است و از اهداف اجرای آن می‌توان به افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی محصولات تولیدی، جلوگیری از سوزاندن گازهای مایع، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و بهبود شرایط عملیاتی واحدهای فاز اشاره کرد.

سالاری معاون وزیر نفت نیز در آیین افتتاح هشت طرح توسعه بخشی به پالایشگاه آبادان گفت: با افتتاح این طرح‌ها امکان ذخیره سازی گاز LPG بین ۱۰ تا ۲۰ روز فراهم می‌شود  و ظرفیت برای ذخیره سازی و صادرات این ماده ۲ برابر می‌شود.

به گفته او در حال حاضر اعتبار لازم برای تکمیل فاز ۲ و فاز ۴ پیش بینی شده و به زودی تولید نفت به ۵۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد تا زمینه اشتغال و مولدسازی در منطقه آبادان ایجاد شود.

 معاون وزیر نفت همچنین با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در خصوص لزوم کاهش خام فروشی ادامه داد: به زودی با اجرای طرح تولید و سرمایه گذاری در پالایشگاه‌های خارج از کشور هم خام فروشی کاهش می‌یابد و هم مزایای دیگری از جمله ارسال تجهیزات تولید داخلی به کشور‌های دیگر و ایجاد اشتغال برای پیمانکار و نیرو‌های ایرانی را به همراه خواهد داشت.

او افزود: این طرح با استفاده از ردیف و اعتبار جدا از پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد.

بهره برداری از طرح کلیدخانه پالایشگاه آبادان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.