سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه درمان در طول سال‌های پس از انقلاب

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درخصوص پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه درمان در طول سال‌های پس از انقلاب گفت : کرمانشاه قبل از انقلاب در حوزه درمان از محرومترین استان‌های کشور بود و اکنون با یک جهش جزو استان‌های سرآمد در این حوزه و بهترین استان‌ها هستیم.

محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : قبل از انقلاب در شهرستان‌ها پزشک متخصص نداشتیم، اما اکنون در تمام شهرستان‌ها پزشکان متخصص و جراحان زبردست حضور دارند.

وی افزود: امروزه پیشرفته‌ترین اعمال جراحی قلب و عروق و مغز و اعصاب در کرمانشاه انجام می‌شود، همچنین پیوند مغز استخوان هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان در کرمانشاه صورت می‌گیرد. پیوند کلیه، کاشت حلزون و... هم در مراکز درمانی کرمانشاه انجام می‌شود و علاوه بر مردم استان و استان‌های همجوار، سالانه بیماران خارجی زیادی هم برای دریافت این خدمات درمانی به کرمانشاه سفر می‌کنند.

وی به پیشرفت‌های رخ داده در حوزه سلول درمانی هم اشاره کرد و گفت: کرمانشاه جزو معدود استان‌هایی است که در حوزه سلول درمانی با سلول‌های بنیادی ورود کرده و امسال با دستور وزیر بهداشت مرکز سلول‌های بنیادی در استان افتتاح شد که هم کار تحقیقاتی و هم درمانی در این مرکز انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: امروزه پیشرفته‌ترین امکانات درمانی در استان مستقر است. برای نمونه روز گذشته (۱۶ بهمن) مرکز پت اسکن را افتتاح کردیم که از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تشخیصی سرطان است که فقط چند نمونه از آن در کشور وجود دارد و حتی بسیاری از کشور‌ها هم چنین دستگاهی ندارند.

محمدی با بیان اینکه در حوزه بهداشت هم در طول سال‌های انقلاب خدمات خوبی ارائه شده، گفت: امروز همه جمعیت استان چه شهری، چه روستایی و چه عشایری تحت پوشش مراقبت‌های بهداشتی نظیر مراقبت‌های واکسیناسیون، مراقبت‌های دوران بارداری، مراقبت‌های نوزادی و... هستند.

وی افزود: امروز در استان حدود هزار مرکز بهداشتی شامل خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت به مردم بطور رایگان خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند و نتیجه این خدمات این شده که امید به زندگی از حدود ۵۶ سال در سال‌های اول انقلاب به ۷۸ سال رسیده است.

محمدی گفت: در طول سال‌های پس از انقلاب با پوشش خوب واکسیناسیون خیلی از بیماری‌ها هممچون فلج اطفال ریشه کن شده و با غربالگری بیماری‌ها و نیز پویش‌هایی نظیر پویش سلامت اخیر که منجر به شناسایی بیماران و افراد در معرض بیماری فشارخون و دیابت شد، اقدامات پیشگیرانه خوبی صورت گرفته که منجر به کاهش بار حوزه درمان هم خواهد شد.

محمدی عنوان کرد: در مجموع امروز در حوزه بهداشت و درمان به جایی رسیده‌ایم که شاید چهل سال پیش فکرش را هم نمی‌کردیم و همه این دستاورد‌ها به برکت انقلاب حاصل شده و باید قدردان این نعمات باشیم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.