سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک میلیون و ۱۳۶ هزار تن به ظرفیت استخراج معادن آذربایجان‌غربی اضافه شد

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: با بهره‌برداری از ۴۳ معدن جدید در استان، یک میلیون و ۱۳۶ هزار تن به ظرفیت استخراجی این بخش اضافه شد.

جلال دسترنج معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۳۶ هزار تن به ظرفیت استخراج معادن استان اضافه شد، گفت: ذخیره قطعی این معادن به بیش از ۵۵ میلیون و ۲۴۴ هزار تن می‌رسد.

وی اضافه کرد: برای بهره برداری از این معادن، بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

دسترنج ادامه داد: با بهره برداری از این معادن در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی، برای ۳۰۲ نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شده که ۲۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: از ابتدای امسال ۵۰ فقره پروانه اکتشاف نیز برای محدوده‌های معدنی استان صادر شده که در این خصوص نیز شاهد رشد ۶۱ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال  هستیم.

دسترنج گفت: طی این مدت، ۲۴ محدوده اکتشافی موفق به اخذ گواهی کشف شده و این محدوده‌ها با اتمام عملیات اکتشافی در مرحله تجهیز و آماده‌سازی معدن برای استخراج و بهره‌برداری از انواع مواد معدنی هستند.

وی افزود: برای بهره‌برداری از این معادن ۲۱۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که ذخیره قطعی این معادن ۲۰ میلیون و ۲۳۲ هزار تن انواع موادمعدنی است.

وی اضافه کرد: در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال سرمایه‌گذاری در حوزه پایان اکتشاف معادن استان ۷۵ درصد افزایش یافته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.