سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان بورس مطرح کرد:

پررنگ‌تر شدن نقش بازار سرمایه در تامین مالی

عشقی گفت: نقش بازار سرمایه در تامین مالی در حال پررنگ‌تر شدن است، اما نیازمند این است که با ابزار‌های جدید نیاز‌ها را پوشش دهیم.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: معقوله پژوهش نیازمند توجه بسیار است. بحث پژوهش در بازار سرمایه همواره مورد توجه بوده دلیل آن هم مشخص است. در دهه ۸۰ به ندرت در کارگزاری افراد جوان متخصص دیده می‌شد و مقوله‌هایی که مطرح می‌شد تمام مسائل ابتدایی بازار بود، اما اکنون شرایط متفاوت است.

او افزود: در بند ۲۰ ماده ۷ قانون بازار هم به بحث پژوهش اشاره شده است. ماهیت بازار ما به‌ شکلی است که نمی توانیم بدون تحقیق توسعه‌ای را داشته باشیم. نقش بازار سرمایه در تامین مالی در حال پررنگ‌تر شدن است، اما نیازمند این است که با ابزار‌های جدید نیاز‌ها را پوشش دهیم.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: اکنون تقریبا نسبت به ۱۰ سال گذشته در صنعت کارگزاری برای نظارت اتفاق خاصی رخ نداده است. ما در حوزه نظارتی نیازمند نوآوری‌های جدید هستیم. در سازمان بورس هم این اراده را داریم که بودجه پژوهشی را افزایش دهیم.

او گفت: بسیاری از تخلفاتی که در بازار سرمایه رخ می‌دهد ناشی از نبود ابزار است. تا جایی که بتوانیم هدف این است که قبل از تخلف بحث پیشگیری را داشته باشیم. در خصوص قوانین بازار تعداد آن زیاد است و رعایت آن یک مسئله مهم محسوب می‌شود. در نهاد‌های مالی یک مدیر تطبیق را قرار دادیم. مورد دیگر بحث هم افزایی است که نیاز است این بخش تقویت شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
توزیع 11 ریال سود به ازای هر سهم اخابر برای سال 1401
توزیع 11 ریال سود به ازای هر سهم اخابر برای سال 1401
در مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات ایران، پس از بررسی صورت‌های سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند 1401، سود سالیانه این شرکت مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان اعلام شد که ۱۰ درصد آن یعنی ۶۵ میلیارد تومان، بین سهامداران توزیع می شود که میزان سود توزیعی به ازای هر سهم ۱۱ ریال خواهد بود.
مجامع عمومی عادی سالیانه، عادی فوق‌العاده، عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران (سهامی عام) که امروز ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر، مجموعه فرهنگی غدیر تهران برگزار شد و پیرامون سرفصل‌های ذیل تصمیم گیری شد:

– استماع گزارش هیئت مدیره در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند 1401

-استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت مربوط به دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند 1401

– بررسی و تصویب صورت های مالی (ترازنامه حساب سود و زیان) سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند 1401 و اتخاذ تصمیم در خصوص میزان سود تقسیمی

– تعیین حسابرس و بازرس قانونی اصلی و علی البدل برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند 1402 و تعیین حق الزحمه مربوطه

– انتخاب روزنامه کثیر الانتشار جهت درج آگهی های شرکت در سال ۱۴۰۲

– تعیین حق حضور در جلسه اعضای غیرموظف هیئت مدیره و حق جلسه اعضای کمیته های تخصصی در سال ۱۴۰۲ و تعیین پاداش هیئت مدیره برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند 1401

-سایر مواردی که در صلاحیت تصمیم گیری مجمع عمومی عادی بود

در جلسه امروز مجمع که با حضور نمایندگان سهامدار عمده، نمایندگان دولت، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی سازی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و معاونین و مدیران ارشد ستادی برگزار شد، پس از استماع گزارش سالانه هیئت مدیره ، حسابرس و بازرس قانونی شرکت در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند 1401، صورت های مالی شرکت، ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

همچنین، اتخاذ تصمیم در خصوص میزان سود تقسیمی از دیگر سرفصل های جلسه مجمع بود که پس از بحث و بررسی های انجام شده مقرر شد میزان ۱۱ ریال به ازای هر سهم شرکت مخابرات ایران اختصاص یابد.

تعیین حسابرس و بازرس قانونی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند 1401 از دیگر تصمیمات اتخاذ شده بود که "سازمان حسابرسی کل کشور" به عنوان حسابرس و "روزنامه اطلاعات" به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های شرکت در نظر گرفته شد.

در ادامه، مجمع عمومی فوق العاده نیز برای اصلاح مفاد اساسنامه شرکت و سایر مواردی که در صلاحیت تصمیم گیری مجمع عمومی فوق العاده بود برگزارو در مورد اصلاح رای گیری و به تصویب رسید. / مخابرات منطقه فارس
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
مخابرات ایران، توزیع ۱۱ ریال سود به ازای هر سهم
توسط سردبیر - مخابرات ما در تاریخ ۱۵ تیر ۱۴۰۲ ۷,۳۹۹
مخابرات ما- در مجمع سالیانه شرکت مخابرات ایران میزان سود توزیعی اعلام شد
مخابرات ما- در جلسه محمع سالیانه شرکت مخابرات ایران که امروز پنجشنبه ۱۵ تیر ماه برگزار شد، میزان سود حاصله و سود توزیعی تلفیقی این شرکت اعلام شد.

سود سالیانه مخابرات ایران، ۶۵۰ میلیارد تومان اعلام شد که ۱۰ درصد از آن یعنی ۶۵ میلیارد تومان، بین سهامداران توزیع می شود.میزان سود توزیعی به ازای هر سهم ۱۱ ریال خواهد بود.
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
با سلام لطفا پاداش هیأت مدیره و مدیرعامل را رسانه ای بکنید اجرکم عندالله….نه سودسهام های نابود شده سهام داران جزئ
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
سودی که با سود خود پرداخت میشود…..کلاه بر سر سهام داران جز بهتر نمی شد!!!!!
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
این یازده ریال هم همان مبلغ خواربار و رفاهیات بازنشستگان مخابرات است که توزیع شده. یک ریالش هم حلال نیست.
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
سلام سهامداران عمده برای خودشان سود میلیاردی می گیرند وبه سهامداران حقیقی سهم هر سود ۱۱ ریال این معنایش چیست . نهایت تبعیض استثمار اشکار شما بگویید چه میتوان به سود گفت وهزاران بار تاسف وناجوانمردی
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۱۷:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
امروز یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ هست که سود سهام اخابر را امسال بنده واریز نکردن چرا؟ هیچ کسی هم متأسفانه در امور سهام شرکت مخابرات ایران پاسخگو و جوابگو نیست چرا؟
بازنشسته مخابرات منطقه تهران
۲۱:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
امروز یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ هست که متأسفانه هنوز هم سود سهام اخابر سال ۱۴۰۱ برای من واریز نکردن چرا؟ هر سال سود سهام اخابر را تا ۵ الی ۱۵ بهمن ماه واریز می کردند ولی اما متأسفانه هنوز هم سود سهام اخابر سال ۱۴۰۱ واریز نشده است. اعتراض هم می کنم ولی متأسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست چرا؟ بازنشسته مخابرات منطقه تهران
بازنشسته مخابرات منطقه تهران
۱۹:۳۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
امروز شنبه 05 بهمن 1402 هست که متأسفانه هنوز هم سود سهام اخابر سال 1401 برای من واریز نکردن چرا؟
هر سال سود سهام اخابر را تا 5 الی 15 بهمن ماه واریز می کردند ولی اما متأسفانه هنوز هم سود سهام اخابر سال 1401 واریز نشده است.
بازنشسته مخابرات منطقه تهران
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
سازمان بورس متأسفانه هر سال سود سهامداران در بورس پایمال و ضایع می کند و تاکنون هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
دولت تکلیف مردم را باید در بورس روشن کند
۲۱:۲۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
دولت تکلیف مردم را باید در بورس روشن کند
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۲۱:۲۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
اسفند 2, 1402 21:18
به خاطر بی مدیریتی و بی نظمی امور سهام شرکت مخابرات ایران چندین بار به بانک پارسیان مراجعه کردم ولی اما متأسفانه سود سهام اخابر را واریز نکردن چرا؟
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۱۷:۴۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
امروز دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ هست که متأسفانه هنوز هم سود سهام ترجیحی سال۱۴۰۱ برای من واریز نکردن چرا؟ بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
بازنشسته مخابرات منطقه تهران
۱۵:۴۵ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
هر سال سود سهام اخابر تا 5 الی 15 بهمن ماه واریز می کردند ولی اما متأسفانه هنوز هم سود سهام اخابر سال 1401 واریز نشده است.
بازنشسته مخابرات منطقه تهران
جمعی از سهامداران شرکت مخابرات ایران
۱۷:۴۸ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
امروز یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ هست که سود سهام اخابر سال 1401 کِی واریز می شود؟ جمعی از سهامداران شرکت مخابرات ایران
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۱۷:۵۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
قانون و عدالت را رعایت کنید.
بنده در اردیبهشت ماه سال 1393 ملبغ 1 میلیون و 200 هزار تومان سود همراه اول را دریافت کردم.
بنده در شهریور ماه سال 1402 ملبغ 1 میلیون و 200 هزار تومان سود همراه اول را دریافت کردم.
سوال اینجاست که آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
اعتراض
۱۷:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
قانون و عدالت را رعایت کنید.
بنده در اردیبهشت ماه سال 1393 ملبغ 1 میلیون و 200 هزار تومان سود همراه اول را دریافت کردم.
بنده در شهریور ماه سال 1402 ملبغ 1 میلیون و 200 هزار تومان سود همراه اول را دریافت کردم.
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
مدیران سازمان بورس با همدستی مدیران شرکت مخابرات ایران از سال 1398 تاکنون سود سهام اخابر کارکنان رسمی و بازنشسته های شرکت مخابرات را پایمال و ضایع می کنند و متاسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۱۲:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ هست که متأسفانه هنوز سود سهام اخابر سال1401 واریز نکردید چرا؟
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
بورس درست کن بی سواد