سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئله تأمین واگن، چالشی برای شهرداری شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: مشکل اصلی که امروز به صورت چالشی برای شهرداری شیراز تبدیل شده است، مسئله تأمین واگن است. 

هادی شه‌دوست‌شیرازی در نشست خبری مشترک با رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در کمربندی شیراز از اضافه شدن ۵۳ سامانه نظارت تصویری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه خبر داد.

او که در سلسله نشست‌های روایت امید سخن می‌گفت، افزود: یکی از مهم‌ترین و فراوان‌ترین انواع تابلو‌های جاده‌ای، تابلو‌های مربوط به علائم راهنمایی و رانندگی هستند و با توجه به این که پایه باید مقاومت خوبی داشته باشد تا در مقابل تغییرات آب و هوایی یا وارد شدن ضربه، گرد و غبار و … خراب نشده یا در صورت خراب شدن به آسانی قابل تعمیر باشد و همچنین از سرقت آن‌ها جلوگیری شود، تصمیم بر آن شد این تابلو‌ها کامپوزیت شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نقاط حادثه خیز شیراز را حدود ۱۱۰ نقطه برآورد کرد و گفت: پنجاه درصد از آن‌ها آن اصلاح و بهسازی از این نقاط اصلاح و رفع خطر شده است و در خصوص مابقی نقاط نیز تا پایان سال تمرکز جدی شده است تا این نقاط قبل از نوروز به حداقل برسد.

شه‌دوست‌شیرازی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه غالب پروژه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیکی در هفته‌ای به این عنوان مطرح و عملیات اجرایی آن آغاز شده است، یادآور شد: پروژه‌های هفته حمل و نقل و ترافیک تا امروز در حال انجام است و ما به وعده‌های خود عمل کردیم.

او به انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتی شریف در حوزه هوش مصنوعی و مهم‌تر از آن ایجاد دفتر مشترک میان شهرداری و این دانشگاه خبر داد و افزود: قطعاً در کنترل ترافیک که یکی مشکلات شهر شیراز است تأثیر خواهد داشت.

شه دوست شیرازی با بیان اینکه مدیریت شهری شیراز تمام تلاش خود را برای انجام خدمات زیرساختی و توسعه خطوط حمل و نقل ریلی به کار برده است است، گفت: مشکل اصلی که امروز به صورت چالشی برای شهرداری شیراز تبدیل شده است، مسئله تأمین واگن است. 

این مسئول شهری از افتتاح دو ایستگاه قطار شهری از خط دو -دولت و رحمت- تا هفته آینده خبر داد و افزود: این دو ایستگاه با حضور مقام کشوری به بهره‌برداری خواهند رسید.

او در خصوص محدودیت‌های ترافیکی شهر شیراز گفت: گام‌های اولیه طرح ترافیکی زوج و فرد خرداد و تیر برداشته می‌شود.

معاون حمل و نقل ترافیکی شهرداری شیراز همچنین از افزوده شدن حداقل ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تا سال آینده خبر داد وخاطر نشان کرد: خطوط شبانه هم اکنون در چها خط از پایانه نمازی از ساعت ۲۱ یک تا ۱ بامداد مشغول به کار هستند.

رضا محمدیان رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز هم در این نشست از عدم بازدارندگی مبلغ جریمه‌های درون شهری سخن گفت و اظهار کرد: بحث مهم در ترافیک بحث فرهنگ شهروندی و ترافیک است که نیاز به مباحث تشویقی و تنبیهی دارد. اما به گفته پلیس راهور، این جریمه‌ها باید افزایش یابد، زیرا مبالغی مثل ۴۰ هزارتومان به هیچ‌عنوان قدرت بازدارندگی ندارد.

او با تاکید بر اینکه ترافیک شهر شیراز به شدت اذیت‌کننده است، گفت: شیراز شهری مسافرپذیر است که در حوزه‌های مختلف پزشکی و گردشگری هر روزه تعداد بسیار زیادی از سایر استان‌ها و به خصوص شهرستان‌های اطراف به این شهر سفر می‌کنند؛ بنابراین احداث پارکینگ‌های جدید در رینگ اطراف محدوده ترافیکی در دستور کار قرار گرفته است که تا ۲ سال آینده این پارکینگ‌ها افزایش می‌یابد.

محمدیان با اشاره به اینکه فاز ۲ خط ۲ مترو شهری در حال انجام است و امیدوارم تا سال ۱۴۰۴ حفاری آن به پایان برسد، افزود: عملیات حفاری خط سه تا پایان سال آغاز می‌شود و فاز اول احداث خط چهار حدفاصل بلوار رازی تا ایستگاه استقلال آغاز خواهد شد و خط چهار از تا میدان احسان خواهد رفت.

او افزود: اتصال خط یک به چهار از ایستگاه زند به ایستگاه شاهزاده قاسم عملیات اجرایی آن در ۲ نقطه آغاز شده است که این اتفاق، محدوده بافت تاریخی را به مترو متصل می‌کند. روزانه یکصدهزار نفر از خط یک و فاز اول خط ۲ استفاده می‌کنند و این عدد باید پس از تکمیل تا سه برابر افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای شهر یکی از معضلات شهر شیراز در حوزه ترافیک را، تعداد بسیار زیاد ساختمان‌ها و مطب‌های پزشکان در مرکز شهر و به‌خصوص در خیابان زند عنوان کرد و گفت: این ساختمان‌ها طی چندین دهه در این منطقه متمرکز شده‌اند و در طرح ترافیک باید نکاتی لحاظ شود که میل پزشکان به حضور در این منطقه، کمتر شود.

محمدیان در این‌باره گفت: سیستم نوبت‌دهی پزشکان باید صد در صد مکانیزه شود تا مردم مجبور نباشند از ساعت‌ها قبل به مطب‌ها مراجعه کرده و باعث ترافیک بیشتر شوند.

او در پایان با اشاره به اینکه شهرداری به تنهایی متولی بحث ترافیک نیست، گفت: با تکمیل تجهیزات مورد نیاز در سال آینده و راه‌اندزای طرح ترافیک، باید با متخلفین به صورت قاطع برخورد شود و به شکلی سخت‌گیرانه با کسانی که با عدم رعایت قانون، موجب اتلاف وقت و آزار دیگران می‌شوند، مقابله صورت گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.