اجرای پیاده‌راه و تردد گردشگران و شهروندان با موتور و خودرو برقی در بافت تاریخی شیراز

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای شهر شیراز از اجرای طرح پیاده‌راه در بافت تاریخی‌مذهبی این شهر و تردد گردشگران و زائران و شهروندان شیرازی با موتور برقی و خودرو کوچک برقی خبر داد.

رضا محمدیان امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح موتور برقی و خودروی کوچک برقی برای تردد زائران و گردشگران و شهروندان در بافت مذهبی‌تاریخی شیراز خبر داد و گفت: این طرح توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر شیراز افزود: با آماده‌سازی مقدمات اجرای طرح تردد زائران و گردشگران و شهروندان به وسیله خودرو‌های کوچک و موتور‌های برقی در بافت مذهبی، تاریخی گردشگری و ایجاد فرهنگ پیاده‌سازی، آزاده‌سازی معابر، نوسازی و ایمن‌سازی معابر محدوده این طرح توسط شهرداری منطقه هشت انجام می‌پذیرد.

او بیان کرد: به دلیل اهمیت این طرح و رفاه حال شهروندان و همچنین کاهش بار ترافیکی این محدوده، سعی بر این است پروژه تا حد امکان با سرعت پیش برود.

محمدیان تصریح کرد: به زودی اجرای آزمایشی طرح پیاده‌راه که زمینه‌ساز اجرای طرح موتور برقی و خودرو کوچک است، آغاز می‌شود. 

او گفت: این اجرای آزمایشی در محور‌های سنگ سیاه – طالقانی (زندیه) - امام زاده ابراهیم با مدیریت منطقه هشت و همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز عملیاتی می‌شود. 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورا افزود: طراحی نهایی و نحوه اجرای این طرح با اولویت دسترسی به حرم مطهر ظرف مدت یک‌ماه آینده انجام می‌شود.

محمدیان گفت: سعی بر این است پس از انجام طراحی نهایی و تایید آن عملیات پیاده سازی و افتتاح رسمی این پروژه در نیمه اول سال ۱۴۰۳ صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.