سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای عدالت در تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی

هیأت استانی بررسی انتخابات برای اجرای عدالت در تبلیغات انتخابات مجلس در خراسان جنوبی برپا شده و در آن زمینه تبلیغات بر اساس عدالت بین نامزد‌ها فراهم شده است.

طالبی رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی در برنامه میدان انقلاب صدا و سیمای استان گفت: در قانون جدید انتخابات آمده است که می‌بایست یک هیئت در استان‌ها تحت عنوان هیئت استانی بررسی انتخابات تشکیل شود که این اقدام در استان صورت گرفته است.

او افزود: این هیئت برای اجرای عدالت در تبلیغات انتخابات است تا نامزد‌ها بتوانند به طور یکسان و عادلانه از بستر فراهم شده برای تبلیغات استفاده کنند که یکی از شاخص‌ترین این بستر‌ها را صدا و سیما‌ی استان با راه‌اندازی ۴ کانال مختص تبلیغات نامزد‌ها انجام داده است که حتی فرصت مناظره برای نامزد‌ها در این کانال‌ها فراهم شده است و نامزد‌های متقاضی می‌توانند در زمان تبلیغات که ۳ تا ۹ اسفند است برنامه ضبطی خود را در کانال حوزه انتخابیه خود پخش کنند.

طالبی بیان‌کرد: همچنین کمیته اطلاع رسانی برپا شده است که در آن اخبار، اقدامات و اطلاعات مربوط به انتخابات به مردم و وزارت کشور انعکاس داده می‌شود و همچنین کارگروه محتوایی برای انعکاس محتوا‌های انتخاباتی تشکیل شده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: کمیته پشتیبانی نیز وظیفه تأمین تجهیزات لازم برای انتخابات را دارد که در آن به طور مثال تعیین شده است که برای هر شعبه اخذ رأی در زمان انتخابات ۵ خودرو لازم است که بخشی از این نیاز را از طریق خودرو‌های فرمانداری و مابقی آن را با استفاده از خودرو‌های اجاره‌ای تأمین می‌کنیم.

او عنوان‌کرد: از مرداد امسال بررسی معایب انتخابات دوره‌های قبل احصا شد و یکی از مواردی که با آن برخوردیم این بود که برخی از شعب آنتن دهی خوبی نداشتند؛ مشکل رفع و هم‌اکنون هیچ شعبه ثابت اخذ رأی وجود ندارد که فاقد آنتن دهی موبایل باشد.

طالبی تصریح کرد: در بحث اقدامات فنی و تأمین نیروی فنی نیز از دستگاه‌های دیگر کمک گرفته‌ایم و در هر فرمانداری ۲ تا ۳ نیروی فنی داریم که اگر در زمان انتخابات با مشکل فنی مواجه شدیم در کمترین زمان ممکن مسئله رفع شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: به طور کلی ذیل ستاد انتخابات ۷ کمیته اجرایی داریم که برنامه‌های تمام کمیته‌ها آغاز شده و کمیته آموزش موثرترین کمیته ستاد انتخابات است و آموزش تمام افراد از جمله بالاترین مقام در استانداری تا افرادی که بر سر صندوق‌های اخذ رأی می‌ایستد انجام شده و یا در حال انجام است تا هیچ خللی در هیچ یک از شعب اخذ رأی در استان ایجاد نشود، زیرا هر یک از شعب به کل نظام برمی‌گردد و دشمن برنامه‌ریزی کرده تا به بحث انتخابات آسیب رسانده و آن را بی اهمیت جلوه دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.