سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هیئت‌های مذهبی نباید به باشگاه سیاسی تبدیل شوند

حجت‌الاسلام باباخانی گفت: هیئت‌های مذهبی نقطه اشتراک مردم هستند و البته این موضوع به آن معنی نیست که به باشگاه سیاسی تبدیل شوند.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی، رئیس کمیته هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد مرکزی دهه فجر در ارتباط با تفاوت انتخابات امسال با سالهای گذشته و وظایف هیئت‌های مذهبی در این زمینه اظهار کرد: انتخابات امسال به دلیل تهدید‌های مختلف دشمنان انسجام بیشتری را می‌طلبد.

وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی نقطه اشتراک مردم هستند، با هر سلیقه‌ای مردم ما اهل بیت و امام حسین (ع) را دوست دارند و حتی اهل تسنن و مسیحیان نیز به اهل بیت ارادت دارند و جلوه‌های آن را در ایام مختلف می‌بینیم؛ لذا هیئت‌های مذهبی در ایجاد این انسجام اجتماعی که در آستانه انتخابات به آن نیاز داریم نقش مهمی دارند.

باباخانی ادامه داد: البته این موضوع به آن معنی نیست که هیئت‌های مذهبی به باشگاه سیاسی تبدیل شوند. اگر چه هیئت‌های مذهبی اگر بتوانند بستر را فراهم کنند و نامزدهای مختلف با سلایق متعدد حرف‌های خود را در تمامی استان‌ها به مردم بزنند و بستری برای این گفتگو فراهم کنند اتفاق خوبی است و ما آن را تشویق می‌کنیم.  

وی ادامه داد: اما اینکه بخواهند در سمت یکی از جناح‌ها قرار بگیرند و نامزد خاصی را تبلیغ کنند  شان هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های مردمی را خراب می‌کند. 

باباخانی گفت: جلسات متعددی برای مبلغین و مداحان اهل بیت داشتیم تا  این حضور اجتماعی را پررنگ کنند و با آن نگاه بالا بردن مشارکت و فارغ از آن که چه کسی نامزد می‌شود و رای می‌آورد مشارکت مردم بالا برود، هیئت‌های مذهبی می‌توانند در این موضوع حضور تعیین کننده‌ ای داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.