سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانی: گلزنی به تیم سوریه مشکل است/ طارمی و آزمون چشم بسته به هم پاس می‌دهند

پیشکسوت فوتبال گفت: با توجه به بازی بسته تیم ملی سوریه، گل زدن به این تیم مشکل است و باید ملی پوشان با حوصله بازی کنند.

شاهرخ بیانی پیشکسوت فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال در مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار کرد:  قلعه نویی با قرار دادن بازیکنان اصلی از جمله طارمی، آزمون و قلی زاده  در بازی با تیم امارات شکل تیمی  را بهتر کرد و فاصله‌ها خیلی خوب شد و نتیجه هم گرفتیم.

بیانی درباره تقابل تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: بازی ما برابر تیم ملی سوریه همیشه سخت بوده است، چون آن‌ها بسته بازی می‌کنند و یک مقدار گلزنی به سوری‌ها مشکل است. البته خط حمله ما خوب است و مهاجمان موقعیت‌های گلزنی را تبدیل به گل می‌کنند و ما باید خیلی با حوصله بازی کنیم و گردش توپ را زیاد کنیم و به کناره‌ها ببریم، چون میانگین قدی ما نسبت به تیم‌های دیگر بلند‌تر است در نهایت می‌توانیم از ضربات ایستگاهی و کرنر‌ها استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که زوج طارمی و آزمون در خط حمله را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: علی دایی و خداداد عزیزی زوج خوبی در تیم ملی بودند و بعد از چندین سال شاهد زوج طارمی و آزمون هستیم و همدیگر را پیدا می‌کنند و چشم بسته به هم پاس می‌دهند و گل اول هم دیدید که در صدم ثانیه آزمون به طارمی پاس داد و او گل زد و برای هر ۲ بازیکن مهم نیست چه کسی گل می‌زند و هر کدام گل را زد برایشان فرقی ندارد. بعضی‌ها دوست دارند خودشان گل بزنند، اما این ۲ نفر با هم خوب و هماهنگ هستند. طارمی و آزمون بهترین‌های تیم ملی در خط حمله هستند، چون وقتی این ۲ نفر بازی می‌کنند اعتماد به نفس تیم بالا می‌رود.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه تیم ملی فوتبال برابر امارات هم نتوانست دروازه اش را بسته نگه دارد و گل خورد، گفت: به هر حال اشتباهات فردی در بازی‌های ما وجود دارد و این طبیعی است و تیم‌های بزرگ هم گل می‌خورند، اما باید یک مقدار فاصله خطوط را کم کنیم. با توجه به اینکه تیم ملی رو به جلو بازی می‌کند به خاطر همین زمانی که توپ را از دست می‌دهیم باید انسجام دفاعی مان را حفظ کنیم که در ضدحملات گل نخوریم.

بیانی درباره اینکه مسابقات جام ملت‌های آسیا را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: تاکنون این مسابقات خوب بوده، اما قابل پیش بینی نبوده است. به هر حال نتایج  روی کاغذ  یک چیز است، اما در زمین مسابقه اتفاق دیگری رخ می‌دهد. مثلا تیم تایلند دارند فوق العاده خوب بازی می‌کند. به نظرم تیم کره جنوبی برای اینکه با ژاپن روبرو نشود برابر مالزی مساوی کرد. تیم‌های آسیایی پیشرفت کردند. چندین سال است که همین نفرات در تیم ملی ما هستند، اما به طور کلی تیم‌های آسیایی که ضعیف بودند معلوم است روی این تیم‌ها دارد کار می‌شود و  ساختارشان بهتر می‌شود و مربیان خوبی آوردند و امکانات خوبی برای بازیکنان خود فراهم کردند. به طور مثال تیم تایلند، مالزی و اندونزی  ۴ سال پیش با الان مقایسه کنید زمین تا آسمان فرق کردند.

پیشکسوت فوتبال درباره مدعیان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا گفت: تیم‌های کره جنوبی، ژاپن، ایران، استرالیا، قطر و عربستان جزء مدعیان اصلی قهرمانی هستند. البته کره جنوبی و عربستان با هم برخورد کردند و یکی از آن‌ها در مرحله یک هشتم نهایی حذف می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.