سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری سمینار تازه‌های جراحی دستگاه گوارش کودکان و جایگاه تغذیه در تبریز

سمینار تازه‌های جراحی دستگاه گوارش کودکان و جایگاه تغذیه در تبریز دو روزه در زمینه ناهنجاری‌های گوارشی کودکان است و اصول تغذیه این کودکان ارائه و در پنل‌هایی تخصصی مسائل و مشکلات این حوزه بررسی شد.

رئیس انجمن جراحی کودکان ایران در این سمینار با اشاره به کمبود جراح کودکان در کشور گفت: بر اساس استاندارد‌های جهانی باید به ازاء هر ۵۰۰ هزار نفر یک جراح کودکان وجود داشته باشد که بر این اساس کشورمان به حدود ۱۶۰ جراح کودکان با توزیع جغرافیایی مناسب نیاز دارد.

دکتر خالق نژاد طبری با اشاره به اینکه از دهه ۵۰ جراحی کودکان با حضور تعدادی از جراحان پیشکسوت در ایران راه اندازی شد افزود: هم اکنون در ۹ استان کشور مرکز آموزشی جراحی کودکان فعال است و نزدیک ۱۰۰ نفر جراح در کشور خدمت رسانی می‌کنند و متاسفانه در برخی استان‌ها جراح اطفال نداریم.

وی به اهمیت جراحی کودکان و لزوم تربیت متخصصان این رشته اشاره کرد و گفت: جراحی اطفال از زمانی که نوزاد در شکم مادر است تا زمان بلوغ مسئولیت مداخلات جراحی را بر عهده دارد که اهمیت این رشته را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: سالانه نزدیک یک میلیون و ۲۰۰ هزار زایمان در کشور انجام می‌شود که ۳ تا ۵ درصد زایمان‌ها معادل ۵۵ تا ۶۰ هزار نوزاد ممکن است نقص تکاملی داشته باشند که ۳۰ درصد آن‌ها نیاز به مداخلات جراحی برای درمان دارد.

در حاشیه این سمینار از دکتر قره بیگلو نخستین جراح کودکان شمال غرب کشور تجلیل شد.

برچسب ها: سمینار ، کودکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.