سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۳ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در آذربایجان‌غربی تولید شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۹۳ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در استان تولید شده که علاوه بر تامین مصرف داخلی، به استان‌های دیگر یا حتی به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۶۷ واحد مرغ مادر گوشتی در استان وجود دارد که در حال حاضر ۵۶ واحد فعال بوده و بقیه واحد‌ها در حال بازسازی و آماده سازی برای جوجه‌ریزی هستند؛ ضمن اینکه ۴ واحد به دلیل مشکلات نقدینگی غیرفعال و راکد است.

وی با اشاره به تولید ۹۳ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در آذربایجان‌غربی، افزود: از مجموع ۵۶ واحد در حال فعالیت ۲۰ واحد نژاد آرین و ۳۶ واحد سویه وارداتی تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

شهبازی ادامه داد: از مجموع ۹۳ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه تولید شده در استان، ۴۷ میلیون قطعه معادل ۵۰ درصد تولیدات استان پاسخگوی نیاز داخلی بوده و مابقی به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این استان رتبه سوم کشوری را در تولید جوجه یک‌روزه گوشتی دارد، ادامه داد: در دی امسال، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در واحد‌های مادری استان تولید شد.

شهبازی گفت: ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوابگوی نیاز استان است و مابقی تولیدات باید به سایر استان‌ها ارسال یا به خارج از کشور صادر شد.

وی اظهار کرد: با توجه به تولید بیش از نیاز استان و پیگیری‌های انجام شده، در راستای افزایش ارزش افزوده واحد‌های مرغداری و حمایت از این واحدها، روند صادرات مازاد تولید واحد‌های مرغداری استان نیز بیش از پیش تسریع و موانع صادراتی نیز برطرف می‌شود.

آذربایجان‌غربی دارای ۸۵۸ واحد مرغداری گوشتی، اجداد، تخم‌گذار و مرغ مادر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.