سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای اسرائیل درباره کشف تونل حماس

نظامیان اسرائیلی مدعی شدند تونلی را در غزه کشف کردند که حماس حدود ۲۰ اسیر را در آن نگهداری می‌کرد.

در بحبوحه تهاجم مداوم رژیم صهیونیستی به غزه، ارتش این رژیم مدعی شد تونلی با سلول‌های تنگ را کشف کرده که ادعا می‌شود حدود ۲۰ اسیر در آن بودند. با این حال، به رغم کشف تونل هیچ اسیر اسرائیلی پیدا نشد که این نشان می‌دهد رزمندگان حماس چند قدم از صهیونیست‌ها جلوتر هستند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، با قرار گرفتن در داخل تونلی که ادعا می‌کند متعلق به حماس است، گفت: سربازان اسرائیلی یک محوطه نگهداری، پنج اتاق باریک پشت میله‌های فلزی، توالت، تشک و حتی نقاشی‌های یک کودک اسیر را پیدا کردند؛ این کودک در جریان آتش‌بس نوامبر آزاد شده بود. 

وی مدعی شد که ورودی تونل در خانه یکی از اعضای حماس در شهر خان‌یونس در جنوب غزه بوده است. او گفت در تونل در‌هایی با مواد منفجره به آن وجود داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هاگاری گفت: سربازان پس از ورود به تونل با شماری از نیرو‌های حماس مواجه شدند که این به تبادل آتش بین آن‌ها منجر شد.

وی ادعا کرد: بر اساس شواهدی که داریم، حدود ۲۰ اسیر در زمان‌های مختلف در این تونل نگهداری می‌شدند.

طبق ادعای اسرائیل، بیش از ۱۰۰ اسیر هنوز در اسارت حماس در غزه هستند. همه این اسرا در حمله حماس در ۷ اکتبر سال گذشته به جنوب اسرائیل اسیر شدند. 

این در حالی است که جنگ اسرائیل و حماس بیش از ۱۰۰ روز است که ادامه دارد. بمباران غزه توسط اسرائیل منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی فلسطینی و آواره شدن صد‌ها هزار نفر و در نتیجه باعث بروز بحران انسانی شده است. تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای متقاعد کردن اسرائیل برای اجرای آتش‌بس، ناموفق بوده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل گفته است که جنگ جاری ماه‌ها طول می‌کشد تا اینکه بر حماس پیروز شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
ای کاش چندتاکشورقدرتمندمثل کره ی شمالی باکمک ایران میزدن اسرائیل وامریکارانابودمیکردن این ظالما راازروی زمین برمیداشتن
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
مرگ بر تروریست ها
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
اسرائیل اولا غلط کردی دوما ازاین تونلها حماس زیاد داره