سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای مرکزی ائتلاف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش تعداد نمایندگان خانم در مجلس به فرهنگ نخبگان و مردم بازمی‌گردد

الهیان گفت: نسبت مردان و زنان در مجلس از لحاظ کمی مناسب نیست و باید حضور زنان تقویت شود البته این امر به فرهنگ نخبگان و عموم جامعه بازمی‌گردد.

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت حضور بانوان در انتخابات گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف بانوان نگاه عمیق خود به مشارکت زنان را مطرح کردند و این نگاه باید بر همه تصمیم‌گیرندگان و آن‌هایی که در تعیین لیست‌ها اثرگذار هستند، حاکم باشد.

وی ادامه داد: حضور زنان می‌بایست براساس شایسته‌سالاری باشد، چون زنان امروز براساس ظرفیت‌ها، توانمندی، تخصص و شایستگی که دارند در صحنه‌های مختلف کشور حضور یافته‌اند.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: فضایی که انقلاب اسلامی به زنان داده است باعث رشد آنان شده و به نقطه اثرگذاری رسیدند و بانوان با ظرفیت‌هایشان این قابلیت را دارند که در لیست‌های انتخاباتی راه یابند و در مجلس حضور پیدا کنند.

الهیان اضافه کرد: حمایت از بانوان نه‌تنها به‌صورت شعاری و ابزاری بلکه به‌طور واقعی و حقیقی باید اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان‌کرد: نسبت مردان و زنان در مجلس از لحاظ کمی مناسب نیست و باید حضور زنان تقویت شود البته این امر به فرهنگ نخبگان و عموم جامعه بازمی‌گردد که به این نقطه برسند که خانم‌ها می‌توانند در مناصب کلان سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری حضور یابند و اثرگذار باشند.

وی افزود: امیدوارم نخبگان به این نتیجه برسند که از حضور بانوان حمایت جدی‌تری انجام دهند. 

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات تصریح کرد: هنوز برای تعداد بانوان در لیست نهایی شورای ائتلاف تصمیم‌گیری نشده است، اما تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از بانوان در لیست حضور داشته باشند.

الهیان گفت: برحسب تعداد بانوانی که ثبت‌نام کردند در بررسی رزومه‌ها و ارائه نظر نخبگان نسبت حضور بانوان در لیست می‌تواند تغییر کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۹ دی ۱۴۰۲
اگه کسی قصد خدمت داره نه قدرت صرفا خانم بودن نباید برایش مهم باشه ملاک شایستگی افراده
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۹ دی ۱۴۰۲
اتفاقا ما چون دارای فرهنگ هستیم نماینده خانم نمیخوایم
هر کسی را بهر کاری ساختند
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۹ دی ۱۴۰۲
خانم محترم..اینکه نماینده مجلس عاقل و متعهد و کاربلد باشد اهمیت دارد یا برقراری نسبت بین زن و مرد...به هر قیمتی که باشد...؟
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۹ دی ۱۴۰۲
خخخخخ چه مشکلی حل میشه از جامعه یا حتی خوده خانم ها
معمولا در ادارات همکارای خانم با همدیگه سازش و مدارا و همکاری نمیکنن ولی اگه مرد باشه هوای اون خانم رو داره
اینو لطفاً صادقانه خانم های کارمند تایید کنن
ناشناس
۰۷:۰۲ ۲۹ دی ۱۴۰۲
بانوان اگر به تربیت فرزندان در خانواده بپردازند جامعه اصلاح می شود چون جامعه از افراد تشکیل می شود وافراد درخانواده تربیت می شوند وقتی بانوان تمام وقت را دربیرون منزل مشغول خدمتند فرزندان در مهدکودک یا کوچه وخیابان ویا در فضای بی در وپیکر مجازی تربیت می شوند
حضور بانوان باید محدود به حدودی شود که مختص بانوان است در پزشکی بانوان وخیاطی فروش البسه مخصوص بانوان و...نه اختلاط بامردان در فضای کاری بیرون وورودبه فضاهای مردانه که تجربه نشان داده کانون خانواده به شدت ضربه خورده ومی خورد