عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره عضویت ایران در بریکس نکاتی را مطرح کرد.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت عضویت ایران در بریکس گفت: این عضویت نوعی توازن در معادلات بین المللی محسوب می‌شود. علیرغم دولت پیشین که تمام ظرفیت خود را در تعامل با کشورهای اروپایی می‌دید امروز شاهدیم که جمهوری اسلامی ایران در قالب دیپلمای عمومی به این سمت رفته که تعامل با کشورهای مختلف را در اولویت قرار دهد و به پیمان های بین المللی ورود کند زیرا این پیمان ها ظرفیت هایی را ایجاد می‌کند تا گشایش های اقتصادی خوبی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: قطعا این پیمان ها و برقراری روابط با کشورهایی که ظرفیتشان مغفول مانده کمک می‌کند به اینکه در تبادلات تجاری قوی تر ورود کنیم. امروز کشور ما در جایگاهی است که با توجه به ظرفیت های دانش بنیان در عرصه جهانی حرفی برای زدن داشته باشد .

الهیان درباره چگونگی ایجاد گشایش اقتصادی برای کشور گفت: صادرات محصول و ارز آوری گشایش های اقتصادی خوبی برای مردم ایجاد میکند البته تعاملاتی که در قالب این پیمانها صورت میگیرد با هدف حذف دلار می‌تواند کمک کند تا تسلط دلار بر اقتصاد کشورمان به تدریج کاهش یابد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار