سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته تسهیل پروژه‌های پیشران توسط وزارت اقتصاد تهیه شد

معاون وزیر اقتصاد گفت: بسته تسهیل پروژه‌های پیشران در وزارت اقتصاد تهیه شده و در آن ابزارهای مختلف برای کمک به تولید در نظر گرفته شده است.

سید علی روحانی معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد در نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان گفت: بسته تسهیل پروژه های پیشران تهیه شده که مجموعه ابزارهای وزارت اقتصاد برای کمک به شرکت‌های تولیدی در آن گنجانده شده است.

روحانی افزود: در این بسته ابزارهای مختلف در نظر گرفته شده و صلاحیت تشخیص کاربرد این ابزارها برعهده نهادهای ذیربط قرار دارد.

وی همچنين درباره ارز مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان  گفت: سیاست ارزی تحت تاثیر صدای صادرکننده، واردکننده و تولید کننده تعیین می‌شود و اگر مجموعه‌ها به تقویت خواسته و صدای هر بخش کمک کنند، وزارت اقتصاد نیز در تامین ارز آنها کمک‌های لازم را انجام می‌دهد.

روحانی درباره تهاتر طلب دولت با بدهی بانک‌ها، گفت: تهاتر طلب دولت با بدهی بانک‌ها برای دوره خاصی در نظر گرفته شده و قرار نیست این روند ادامه یابد. هم اکنون ظرفیت جدیدی پیش بینی شده و آن این است که دارایی ها و اموال دولت که بحث واگذاری اموال دولت ها است و تهاتر بدهی های دولت با واگذاری اموال دولت انجام شود.

معاون وزیر با بیان اینکه  رشد سقف ترازنامه شرکت‌ها مستثنی شده است گفت: پروژه‌های پیشران از رشد ترازنامه مستثنی شدند و تشخیص آن با بانک مرکزی است.

وی همچنین درباره  تامین ریالی شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: در تامین مالی ریالی شرکت‌ها تبصره ۱۸ بودجه برنامه خوبی است و بخشی از نیازمندی های شرکت های دانش بنیان می‌تواند از محل تسهیلات این تبصره تامین شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.