سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی اعتکاف برگزار می‌شود

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف از برگزاری اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی اعتکاف در روز ۲۸ بهمن ماه به میزبانی استان لرستان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا تکیه‌ای گفت: اولین جشنواره سراسری اعتکاف در سال ۱۳۹۱ با هدف ترویج معنویت و اخلاق در سطح جامعه بخصوص در بین جوانان و نوجوانان و فرهیختگان، اقشار مختلف هنرمند، نویسنده و صاحب ذوق راه اندازی و دبیرخانه دائمی آن در شهر مقدس قم با مدیریت ستاد مرکزی اعتکاف از همان سال آغاز به کار کرد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: این جشنواره، ابتدا در سطح ملی و سپس در دوره‌های بعد در سطح بین المللی گسترش یافت و شروع این دوره از جشنواره‌ها در بخش ادبی صورت گرفت و سپس بخش‌های هنری و علمی هم به آن اضافه شد.

او ادامه داد: آئین اختتامیه این جشنواره‌ها در شهرهای مختلفی به ترتیب، جشنواره اول در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، جشنواره دوم سالن همایش‌های صدا و سیما جام جم، جشنواره سوم در مدرسه امام خمینی (ره) جامعه المصطفی العالمیه، جشنواره چهارم در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی، جشنواره پنجم در تالار قدس آستان قدس رضوی مشهد مقدس و جشنواره ششم در قم مسجد امام حسن عسکری علیه السلام و امسال آئین اختتامیه جشنواره هفتم نیز در ۲۸ بهمن ماه به میزبانی استان لرستان و در شهر خرم آباد برگزار خواهد شد.

 رئیس ستاد مرکزی اعتکاف عنوان کرد: همزمان دفتر ویژه اعتکاف در کشور لبنان و شهر بیروت فراخوان آثار از کشورهای مختلف اسلامی و غرب آسیا داشته که آثار خوبی به دبیرخانه آن ارسال شد و داوری آن نیز صورت پذیرفت و مقرر گردید مراسم اختتامیه آثار بین المللی نیز به صورت همزمان در کشور لبنان برگزار شود.

حجت الاسلام تکیه‌ای با بیان اینکه در هر سه بخش علمی، ادبی و هنری و در سطح ملی و بین المللی آثار ارزشمندی به هفتمین جشنواره ساسری اعتکاف ارسال شده افزود: در این ۷ دوره بیش از ۱۰ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از فراخوان و دریافت آثار، داوری‌های مورد نیاز در سه کمیته تخصصی علمی، هنری و ادبی صورت گرفته و آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در ادوار مختلف به تولیدات کتاب و نرم افزارهای تخصصی تبدیل و در آرشیو دبیرخانه بایگانی شده است.

 رئیس ستاد مرکزی اعتکاف بیان کرد: در هفتمین جشنواره بین المللی اعتکاف بیش از ۱۶۰۲ اثر علمی، هنری و ادبی به دبیرخانه ارسال شد که پس از دو مرحله داوری عمومی و تخصصی با حضور دو گروه از تیم‌های ملی و بین المللی، تعداد ۲۲ اثر به عنوان آثار برگزیده این دوره از جشنواره انتخاب شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.