سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور هشدار نارنجی هواشناسی

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش باران همراه با برف که از دیروز آغاز شده و تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

سعید قاسمی رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه‌ای ناپایدار از بامداد دیروز (چهارشنبه) تا دوشنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته به تناوب سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان می‌شود.

سعید قاسمی افزود: بارش که امروز پنجشنبه و در نیمه شمالی (بویژه اورامانات) از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود؛ علاوه بر ارتفاعات و گردنه‌ها، در نقاط سردسیر نیز بتدریج به شکل برف مشاهده می‌گردد.

وی با بیان اینکه این سامانه موجب بارش باران و بتدریج برف خواهد شد ادامه داد: عمدتاً نیمه شمالی استان، بخصوص شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود و تازه آباد تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه نسبت به احتیاط در رانندگی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و تردد‌های غیرضروری، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی نیز توصیه کرد.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان‌های حمیل و کوزران با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و خسروی با ۲۱ درجه گرمترین نقاط استان بودند.

قاسمی افزود: در همین مدت دمای هوای کرمانشاه نیز بین چهار تا ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.