سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۸۷ میلیارد تومان تسهیلات دولت به عشایر استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: دولت ۸۷ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر استان اصفهان پرداخت می کند.

استاندار اصفهان در نشست شورای عشایری استان گفت: ۸۷ میلیارد تومان تسهیلات دولت  تا اردیبهشت سال آینده از محل تبصره ۱۸ به عشایر استان اصفهان پرداخت شود.

سید رضا مرتضوی  افزود: در دوران دفاع مقدس شهید شاهمرادی و عبدالرسول زرین از جانعه عشایر بودند.

مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این نشست گفت: ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی در منطقه روستایی میدانک فریدونشهر واگذار می شود.

فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این نشست گفت: هفت طرح راهسازی عشایری استان در محدوده راه های پشتکوه فریدونشهر و شهرضا در مشارکت با امور عشایر استان در دست اقدام است.

جعفرمطلب زاده مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان هم از ساخت ۱۱ سایت مخابراتی خبر دادو گفت: برای تامین اینترنت روستای دکل ها خریداری و تامین برق شده است.

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این نشست،جمعیت دانش آموزان عشایر استان را هفت هزار و ۶۰۷ نفر اعلام کردو گفت این دانش آموزان نیازمند اداره آموزشی اختصاصی هستند.

مدیر کل امور عشایری استان اصفهان هم گفت: ۱۷ دستگاه مسوول پیگیری مسائل فرهنگی عشایر را بر عهده دارند.

مختار اسفندیاری  با اشاره به اینکه استان دارای هفت شهرستان عشایری فریدن چادگان شهرصا دهاقان فریدونشهر سمیرم و جرقویه است افزود: در این مناطق سه ایل بختیاری قشقایی و عرب در ۱۰ استان کشور پراکنده است.

او  با اشاره به جمعیت ۶۵ هزار نفری جمعیت عشایری استان گفت: این جمعیت ۲۵ تا ۳۰ درصد گوشت کشور را تامین می کند و ۴۰درصد دام سبک ایران متعلق به این عشایر است.

اسفندیاری افزود : سال گذشته بارندگی ها مطلوب سبب افزایش تولیدات دامداران عشایری شد .

مدیرکل امور عشایر استان با بیان اینکه در کشور سالانه ۸۰۰ هزار تن گوشت توليد می شود که ۲۰۰ هزارتن آن را عشایر تو لید می کنند،گفت: اگر دولت کمک کند هر خانواده ۱۰ درصد تولید را افزایش دهند کشور در تولید گوشت خودکفا می شود.

 اسفندیاری گفت : در استان ۱۲ ایل راه وجود دارد و برای تامین آب پايداری مجتمع آبرسانی ساخته شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.