رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: دو هزار و ۹۰۵ داوطلب در این استان برای حضور در انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری نام نویسی کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد تقی ایرانی رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر با اشاره به پایان ثبت‌نام داوطلبان شورای اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری بیان کرد: ثبت نام دو هزار و ۹۰۵ داوطلب در این زمینه قطعی شد که نسبت به دور پنجم ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد که یک رکورد در کل کشور به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه ثبت نام ۷۰ داوطلب دیگر نیز در مرحله رسیدگی قرار دارد، افزود: از این شمار داوطلب ۲هزار و ۶۵۳ نفر معادل ۹۱ درصد مرد و ۲۵۲ نفر معادل ۹ درصد را زنان تشکیل می‌دهند و آمار‌ها نشان می‌دهد شمار داوطلبان زن شرکت کننده در این دوره از انتخابات نسبت به دور قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا ۷۱ درصد ثبت‌نام‌ها حضوری و ۲۹ درصد غیر حضوری (تلفن همراه و رایانه) بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: همچنین ۷۴ درصد از داوطلبان شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی روستایی در استان بوشهر بدون سابقه عضویت در دوره‌های قبل هستند و ۲۶ درصد سابقه نمایندگی و عضویت در شورا‌های اسلامی روستایی دارند که این آمار نسبت به شورای پنجم ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید


ایرانی بیان کرد: ۲۷۴ داوطلب زیر ۳۰سال، ۵۷۳ داوطلب در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۶۲۲ داوطلب در رده سنی ۳۶تا ۴۰ سال، ۴۷۸ داوطلب در رده سنی ۴۱تا ۴۵ سال، ۴۱۲ داوطلب در رده سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، ۲۶۸نفر در رده سنی ۵۱تا ۵۵ سال، ۱۲۸ نفر در رده سنی ۵۶ تا ۶۰ سال، ۸۷ نفر در رده سنی ۶۱ تا ۶۵سال، ۴۲ نفر در رده سنی ۶۶ تا ۷۰ سال، ۱۴ نفر در رده سنی ۷۱ تا و هفت نفر در رده سنی بالای ۷۵ سال قرار دارند.

او، در خصوص  وضعیت شغلی داوطلبان نیز گفت: از مجموع داوطلبان ششمین دوره شورا‌های اسلامی روستایی در استان بوشهر هزار و ۴۵۰ نفر دارای شغل آزاد، ۶۲۰ نفر کارمند، ۱۷۳ نفر فرهنگی، ۱۰۵ نفر کشاورز، ۲۰۴ نفر بازنشسته، ۷۲نفر بیکار، چهار نفر استاد دانشگاه، دو نفر پزشک، ۱۱ نفر روحانی، سه نفر وکیل و ۳۵۷ نفر در سایر مشاغل هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: شمار داوطلبان شورا‌های اسلامی روستایی در شهرستان بوشهر نسبت به دور پنجم ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ایرانی در خصوص تائید صلاحیت داوطلبان شورا‌های شهر نیز عنوان کرد: تائید صلاحیت این افراد در مهلت قانونی خود که روز گذشته ۲۲ فروردین بود به پایان رسیده و براین اساس ۹۸ درصد از داوطلبان مورد تائید هیات‌های اجرایی قرار دارند و همه شهر‌های استان نیز به حد نصاب در نام نویسی انتخابات شورای اسلامی رسیده‌اند.

او تاکید کرد: رعایت قانون، اخلاق و حقوق شهروندی برای برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی، آزاد و امانت‌دارانه از اصولی است که مد نظر دست اندرکاران امر انتخابات قرار دارد.

ایرانی در باره برخی سفر‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به شهر‌ها نیز گفت: این داوطلبان هنوز ستادی ندارند و برای سفر به شهر‌های مختلف و برخی امور حفاظتی باید درخواست بدهند تا روال قانونی طی شود.

او با بیان اینکه انتخابات برای همه ما مهم است، بیان کرد: با توجه به فضای امروز بین الملل و در این شرایط دشواری که بر ما تحمیل شده همه باید همراه و هم‌صدا باشیم، در این کارزار سیاسی مهم با وحدت و انسجام گام برداریم و در برابر توطئه‌های دشمن از دستاورد‌ها و آرمان‌های امام (ره) و شهدا محافظت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: دیپلماسی جمهوری اسلامی عزت، حکمت و مصلحت است و باید از آن‌ها محافظت کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.