سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ خطر پیری جمعیت در شهرستان گناوه به صدا درآمده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: افزایش جمعیت سالمندی و کاهش نیروی جوان در این شهرستان یک هشدار جدی است.

دکتر عصمت حیدری روز چهارشنبه با اشاره به زنگ خطر پیری جمعیت شهرستان گناوه اظهار داشت: همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های متولی با شبکه بهداشت و درمان در راستای ترویج فرزند آوری و جوانی جمعیت ضروری است.

وی تصریح کرد: هرگاه در جامعه‌ای حداقل ۷۰ درصد از جمعیت در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال (سنین فعالیت و کار) باشند، به‌اصطلاح آن جامعه در فرصت پنجره جمعیت تعریف می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: در استان بوشهر جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال ۷۰ درصد است، ولی شهرستان گناوه ۶۸ درصد است که با توجه به پایین بودن نرخ باروری کلی ۱.۵ درصد در شهرستان، باید متوجه زنگ خطری که به صدا درآمده باشیم.

 وی خاطرنشان کرد: بی توجهی به جمعیت جوان و عبور از پنجره جمعیت امکان مدیریت و ترمیم ساختار‌های جمعیتی و تحقق رشد و توسعه پایدار را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دکتر حیدری بیان کرد: فرزند آوری نیازمند فرهنگ‌سازی و ارزش‌گذاری در جامعه است، اکنون در زمینه ارزش‌گذاری برای داشتن فرزند در حد مطلوب کار نشده است! جوان‌ها دیر ازدواج می‌کنند، دیر بچه‌دار می‌شوند، فاصله بین تولد فرزندان خانواده‌ها زیاد است و گاه افراد از سن باروری خارج می‌شوند و داشتن فرزند برایشان ارزش و اولویت نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: افزایش جمعیت سالمندی و کاهش نیروی جوان جوامع یک بحران همه‌گیر جهانی است و حالا این معضل در شهرستان گناوه نیز یک هشدار جدی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.