سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدنگاری و صدور اسناد تک برگ برای اراضی کشاورزی شوشتر

فرماندار شوشتر گفت: حدنگاری و صدور اسناد مالکیت تک برگ برای اراضی کشاورزی از ضرورت‌های تولید و توسعه پایدار و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و همچنین پیشگیری از بروز اختلافات ملکی است که حمایت‌های خوبی از اجرای این قانون صورت گرفته است.

سید محسن سید موسوی فرماندار شوشتر گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های حدنگاری، در زمینه کشاورزی بود که با موانعی روبرو است و در برخی موارد به علت عدم اطلاع از مزایای بسیار زیاد آن، طرح مورد استقبال شایسته‌ای از سوی برخی کشاورزان زحمتکش قرار نمی‌گیرد.

او می‌گوید: مرحله مهم اجرای طرح حدنگاری مربوط به اراضی کشاورزی است از این لحاظ که اجرای طرح در زمین‌های کشاورزی بر پایه تقاضای کشاورزان است؛ لذا از کشاورزان عزیز انتظار می‌رود تا برای تسریع در تثبیت مالکیت‌ها و پیشگیری از اختلافات ملکی، تقاضا‌های خود را به دستگاه‌های متولی ارائه دهند.

به گفته او اگر قانون حد نگاری با همکاری مردم به موقع انجام شود یکی از فواید اجرای آن و صدور اسناد برای اراضی کشاورزی برطرف شدن بسیاری از منازعات بین کشاورزان در بحث مالکیت است که نتیجه آن کاهش ورودی پرونده به محاکم دادگستری خواهد بود.

 زمان خوب مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت: قرارگاه تثبیت مالکیت در واقع علاوه بر همه نتایج مثبتی که دارد، از درگیری‌های احتمالی بر سر اراضی جلوگیری می‌کند و این مسئله مهمی است.

او می‌گوید: سازمان املاک کشور با همکاری جهاد کشاورزی با شرکت‌های ذیصلاح قرارداد مشاوره امضا می‌کنند که کار آن‌ها حضور در روستاهاست و با همکاری بخشداران و دهیاران نسبت به انجام امور مربوط به تعیین و تثبیت اراضی اقدام می‌کنند.

به گفته او صاحبان زمین‌های کشاورزی بدون پرداخت هزینه نقشه برداری و تشکیل پرونده روند مربوط به صدور اسناد را دنبال می‌کنند و سازمان ثبت اسناد و املاک آن را پرداخت می‌کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان ادامه داد: جمعیت روز به روز در حال بیشتر شدن است و زمینی که الان بین ۲ یا ۳ نفر تقسیم می‌شود در آینده ممکن است بین ده‌ها نفر تقسیم شود. این‌ها خود می‌تواند باعث نزاع و درگیری در آینده شود که با تعیین سند و تثبیت می‌توان از آن پیشگیری کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.