سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۲۵۵ کانون در طرح یاریگران زندگی قزوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: ۲۵۵ کانون روستایی، دانشگاهی و کاری در طرح یاریگران زندگی برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در حاشیه چهارمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین از فعالیت ۲۵۵ کانون در طرح یاریگران زندگی قزوین خبر داد و گفت: این کانون‌ها شامل ۱۲۵ کانون روستایی، ۵۰ کانون دانشگاهی، ۸۰ کانون در محیط کاری و ۲ هزار و ۵۰ عضو در قالب محیط‌های عمومی به اقدامات پیشگیری از اعتیاد اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح یاریگران زندگی با هدف برنامه‌های خود مراقبتی و پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر در سطوح مختلف جامعه اجرایی می‌شود، ادامه داد: مهمترین موضوع پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی مربوط به دانش آموزان و دانشجویان است که در برنامه‌های دارای اولویت استان قرار دارد.

کاظمی با بیان اینکه باید کمیته‌های تخصصی در مورد آسیب‌های ناشی از اعتیاد به شکل تخصصی وارد عمل شوند، ادامه داد: لازم است که مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان با نظارت و ارتباط موثر با والدین و فرزندان، مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی و خیران در برابر آسیب‌های اجتماعی به شکل جهادی وارد عمل شوند.

این مسئول ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب درمانی به بیماران و معتادان متجاهر و فراهم نمودن زمینه اشتغال بهبود یافتگان از دیگر موارد مهمی است که همه دستگاه‌ها باید پای کار آمده و روی آن اهتمام داشته باشند.

در این نشست حسن خدابنده سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین نیز گزارشی از مهمترین اقدامات شورا مثل بازدید‌های اعضای هیات مدیره مجمع خیران استان و همچنین مراکز درمانی مردان و زنان ماده ۱۶ قزوین ارائه داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.