سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا جهان در برابر جنایات اسرائیل در غزه سکوت کرده است؟

دانشگاه الازهر در بیانیه‌ای به مناسبت روز شهید فلسطینی، نسبت به تمام جنایت‌ها و نسل‌کشی‌ها در غزه و اینکه هیچ‌کسی آن را متوقف نمی‌کند، انتقاد کرد.

به نقل ازخبرگزاری وفا، الازهر مصر در بیانیه‌ای تمام شرافتمندان جهان را به اتحاد برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی و فشار برای پایان دادن به کشتار و تروریسم در نوار غزه دعوت کرد.

الازهر در این بیانیه به مناسبت «روز شهید فلسطینی»، نسبت به تمام این جنایت‌ها و نسل‌کشی‌ها در غزه و اینکه هیچ‌کسی آن را متوقف نمی‌کند، انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: گویی آنچه در غزه رخ می‌دهد برای بیدار کردن وجدان بشریت و مطالبه برای توقف فوری تجاوز‌های تروریستی کافی نیست؛ تجاوز‌هایی که ثابت می‌کند رژیم صهیونیستی از هیچ ارزش دینی، انسانی و اخلاقی برخوردار نیست.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این مناسبت که برابر با هفتم ژانویه است با تداوم تجاوز‌های خونین علیه نوار غزه همزمان شد؛ تجاوز‌هایی که منجر به محاصره غزه در سه ماه گذشته در سایه سکوت جهانی شرم‌آور وحیرت‌آور شده است. این سکوت تشویقی برای قتل بیش از۲۲ هزار نفر از جمله ۹هزار کودک، ۶هزار زن و صد‌ها کادر پزشکی، امداد و نجات، خبرنگاران و کارمندان بین‌المللی شد و ده‌ها هزار نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند.

رژیم صهیونیستی با حمایت تمام عیار کشور‌های غربی برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیرو‌های مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته و هزاران فلسطینی غیرنظامی را به شهادت رسانده است.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۲۲ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند. در همین حال برنامه جهانی غذا با انتشار گزارشی هشدار داده که در صورت ادامه درگیری‌ها، غزه با قحطی روبرو خواهد شد.

وزارت بهداشت فلسطین بعد از ظهر روز یکشنبه از افزایش دوباره شمار شهدا و زخمی‌های جنگ علیه غزه خبر داد و اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه تاکنون به ۲۲ هزار و ۸۳۵ نفر و شمار زخمی‌ها به ۵۸ هزار و ۴۱۶ نفر رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۹ دی ۱۴۰۲
شمار شهدای غزه به ۲۳۲۱۰ شهید رسید نیرو‌های اسرائیلی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۶ نفر را به شهادت رسانده‌اند. سوال اینجاست که پس چرا کارشناسان تلویزیون ایران اینترنشنال هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی صهیونیست ها جنایتکار و آمریکا جنایتکار نمی کنند و تاکنون خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟ کارشناسان تلویزیون ایران اینترنشنال هم مانند آمریکایی ها و صهیونیست ها و تروریست های داعش بویی از انسانیت نبرده اند.
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
حالا چه عجله ای بود که دانشگاه الازهر بیانیه صادر کرده.
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
امروز فلسطین مرز بین انسانیت وحیوانیت را مشخص کرد حق وباطل را مشخص گرد دروعگو وراستگو رادمشخصدکرد مطلوم وظالم را مشخص کرد مرد ونامرد را مشخص گرد تاریکی وروشنایی را صورت کودکان شهید بیگانه غزه همه چیر را مشخص کردوخدا روزی وارد معرکه جنگ بین حق وباطل خواهد شد وباطل وطرفدارش نابود وروسیاه خواهند شد وهمهدچیز به حق واکدار خواهد شد واین وعده خداست خواهید دید که خداوند ناممکن را به راحتی ممکن خواهد کرد
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
ایران که بیشتر از همه سکوت کرده
سعید
۱۷:۰۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
ساعت خواب الازهر !!! شماها خیلی مردید و دم از شرافت میزنید راه باز کنید برای کمک به فلسطین مظلوم شرافت اون نوجوان که از سوراخ دیوار نون به فلسطینیهای محاصره شده میرسوند از همه درجات مادی و معنوی شما الازهریها بیشتره مردم مصر انگار مردند نه صدایی نه کمکی نه اعتراضی واقعا که شرم بر شما !
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
متاسفانه در عمل کسی جلوی صهونیست نمی ایستد.
جنگ بزرگ در راه است
امیر 114
۱۶:۳۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
من طرفدار فلسطین هستم از نظر من چون کشورهای زیادی طرف فلسطین رو گرفتند و سازمان ملل هم تمام سعی خودش رو کرده نباید بگید سکوت کردند فقط گذینه نظامی مونده که انجامش ندادن باید بگید از گذینه نظامی باید استفاده کنند
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
فکر نمی کنید قسمتی اش هم به خاطر عملکرد خود حماس باشد؟
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
وقتي غزه اون همه اوار و كشتار رو مي بينم از خيلي كشورا يا ادمايي كه صرفا فازاي خوشكل و ادم خركن دارن بيزار ميشم
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
توی هر کشوری بروی صهیونیستها هستن و برای حفظ خودشون دکان و بازاری راه انداختن حال مانده به فراخور هر کشور اینجا هم جنگ با وسوسه با شایعه با تطمیع با جریان سازی با .........
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
اسراییل پایگاه نظامی غرب است و کشورهای غربی صاحب رای شورای امنیت سازمان ملل.حال کدام مرجع قانونی در حال حاضر وجود دارد تا جلوی آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و....رابگیرد .
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
دوباره نتانياهو بعد از اين همه جنايت با هوش و ذكاوت تمام و به عنايت عالي مقام محمود عباس و كشورهاي منفعل عربي چنان كلاه گشادي سر فلسطيني ها بگذارند كه نمونه اش پيدا نشود. محمود عباس كشور هاي عربي و غرب با چسباندن حماس به ايران هم تماشگري بيش نبوده و نيستند. اين بار هم همچون قبل فلسطين كلاه گشادي سرش و مثل قبل اواره دربدر و بي خانه مان. از طرف ديگر امريكا نه تنها هراسي از گسترش درگیری‌ها در منطقه ندارد بلكه با ذوق و شادي تمام در راستاي سياست برنده و تيز ايران هراسي از ان به تاكتيكي در جذب ترويج و گسترش روابط خويش با كشور هاي منطقه استفاده حداكثري ميكند. اساس حيات تكحكيم نفوذ سياسي و پايداري اقتصاد امريكا بر پايه ايجاد گسترش تشديد و دامن زدن به همين در گيري ها و هرج و مرج هاست. ايران هراسي انزواي ايران و ايجاد تشنج هرج مرج داخلي و خارجي براي ايران محور اساسي و درجه اول سياست غرب به سركردگي امريكا اسراييل در منطقه بوده و هست.
م . د
۱۵:۳۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
من کاری به جهان ندارم ...............چرا کشورهای عرب زبان سکوت کرده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
واقعا چراااااا ؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۸ دی ۱۴۰۲
سکوت نکرده
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سوال اینجاست که چرا جهان در این مدت 3 ماه در برابر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و آمریکا در غزه سکوت کرده است؟
۱۴:۳۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
سوال اینجاست که چرا جهان در این مدت 3 ماه در برابر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و آمریکا در غزه سکوت کرده است؟
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۸ دی ۱۴۰۲
چرااا؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
سکوت نکرده ؟؟؟
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
انتقام سخت میگیریم
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
هزینه جنگ غزه ۲ برابر کسری بودجه اسرائیل هیچ مشکلی نیست جنایتکاران به سرکردگی آمریکا جنایتکار جبران می کنند.