وزارت خارجه بولیوی اعلام کرد در راستای طرح آفریقای جنوبی خواستار رسیدگی به اتهام جنایت جنگی صهیونیست‌ها در غزه است.

وزارت امور خارجه بولیوی حمایت خود را از شکایت آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات نسل کشی در نوار غزه اعلام کرد.

براساس گزارش آرتی، وزارت امور خارجه بولیوی با قدردانی از اقدام آفریقای جنوبی در این زمینه در راستای تعهد خود به کنوانسیون نسل کشی، آن را گامی تاریخی در دفاع از حقوق ملت فلسطین و آرمان فلسطین دانست و بر لزوم حمایت از این کنوانسیون تاکید کرد. 

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که بولیوی با مشارکت آفریقای جنوبی، بنگلادش، کومور و جیبوتی در ۱۷ نوامبر برای بررسی اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کردند.

بولیوی اولین کشور در آمریکای لاتین است که حمایت خود را از شکایت آفریقای جنوبی اعلام کرده است. دیوان بین‌المللی دادگستری پیشتر اعلام کرد که آفریقای جنوبی درخواستی را برای آغاز دادرسی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل اقدامات نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه ارائه کرده است.

 در بیانیه دیوان بین‌المللی دادگستری آمده است: آفریقای جنوبی تاکید کرده است که اقدامات و جنایات اسرائیل دارای ویژگی نسل‌کشی است، زیرا با هدف خاصی که برای از بین بردن فلسطینی‌های غزه به عنوان بخشی از گروه قومی ملی و نژادی گسترده‌تر یعنی فلسطینی‌ها همراه است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص بعداً گزارش داد که این رژیم یک وکیل انگلیسی را منصوب کرده است تا از طرف خود در دادگاه بین‌المللی دادگستری در مورد شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو مبنی بر ارتکاب جنایات نسل‌کشی در نوار غزه دفاع کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار