سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساخت ۵۴۷۰ متر زیرگذر و تونل در شیراز

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در تشریح تعداد اجرای زیر گذر و تونل‌ها در دوره فعلی در مقایسه با دوره‌های قبل، گفت: با استقرار شورای ششم و شهرداری ۵ هزار و ۴۷۰ متر طول اجرای زیر گذر و تونل آغاز شد.

محمد امین با ارائه یک گزارش در تشریح پروژه‌های بزرگ مقیاس شهرداری شیراز، گفت: در سال‌های مختلف بودجه عمرانی پروژه‌های بزرگ مقیاس در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ رشد بسیاری داشته است، به گونه‌ای که این میزان سه برابر افزایش یافت و تا به امروز بر اساس عملکرد ۹ ماهه ۶۱ درصد تحقق بودجه داشته‌ایم.

او افزود: در مجموع قرارداد‌هایی که در ۹ ماهه اول سال جاری با پیمانکاران منعقد شده است، به مبلغ ۷ هزار و ۶۵ میلیارد تومان بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص مصوبات شورا تصریح کرد: تا ۳۰ آذر ماه سال جاری از مجموع ۳۶ مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز اجرای ۲۴ مصوبه به صورت صد درصد انجام شد که ۱۲ مورد با ۴۸ درصد پیشرفت بوده است.

امین ادامه داد: این ۱۲ مصوبه پروژه‌هایی است که در حال حاضر عملیات عمرانی آن‌ها در حال اجرا است.

او در تشریح پراکنش و توزیع پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس در سطح شهر شیراز گفت: ۱۰۱ پروژه بزرگ مقیاس در حوزه معاونت فنی و سازمان عمران داریم که از شمال غرب پروژه زیر گذر گویم تا محدوده جنوب شرق پروژه شهید استوار به همراه تقاطعات اجرایی این پروژه و در قسمت جنوب بزرگراه امام خمینی (ره) در حال اجراست و این موضوع نشان‌دهنده آن است که تمام قسمت‌ها و مناطق یازده‌گانه تحت پوشش پروژه‌های بزرگ مقیاس شهرداری است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ادامه داد: تا سال ۱۴۰۰ کیلومتراژ بزرگراه‌سازی در شهر شیراز ۳۳ کیلومتر بوده است که از دوره شورای ششم ۴۴ کیلومتر اجرای بزرگراه‌سازی در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

امین افزود: اجرای همزمان ۴۴ کیلومتر بزرگراه سازی توسط شهرداری شیراز نشان از رشد ۱۴۲ درصدی نسبت به کل سنوات شهرداری شیراز دارد.

بزرگراه ۵۵ متری حافظ به طول ۱۳ کیلومتر، بزرگراه شهید سلیمانی کوهسار مهدی به طول ۷ کیلومتر با ۱۱ تونل و ۷ پل بزرگ، بزرگراه شهید استوار به طول شش کیلومتر از اهم بزرگراه‌هایی اجرایی بود که معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز به آن‌ها اشاره کرد.

امین در تشریح زمان‌بندی این پروژه‌های بزرگراهی خاطرنشان کرد: برنامه زمان‌بندی پروژه‌ها نشان می‌دهد که باید ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشیم، اما به دلایلی امروز ۱۴ درصد انحراف داریم و این پیشرفت در حال حاضر ۶۱ درصد است و تمام تلاش شهرداری بر جبران این میزان پیشرفت است.

او گفت: تا پیش از دوره ششم شورا و شهرداری تنها ۷۷ تقاطع و پل در شهر شیراز احداث شده بود که به سنوات گذشته برمی‌گردد، اما پس از استقرار شورای ششم احداث ۳۸ تقاطع غیر همسطح در دستور کار قرار گرفت که هر یک از این تقاطعات معضلات ترافیکی شهر را رفع خواهد کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه تعدادی از این تقاطعات تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: تقاطع مدافعان سلامت، دور بر گردان چمران - نیایش، مقام سازی و تعریض پل سلمان فارسی، زیر گذر جام جم از جمله این پروژه‌ها است.

امین در تشریح مقایسه تعداد اجرای زیر گذر و تونل‌ها در دوره فعلی در مقایسه با دوره‌های قبل اظهار کرد: با استقرار شورای ششم و شهرداری ۵ هزار و ۴۷۰ متر طول اجرای زیر گذر و تونل آغاز شد.

او تاکید کرد: اجرای این میزان پروژه تونل و زیرگذر رشد ۱۳۶ درصدی به دنبال داشت که برای مجموعه شهرداری بسیار حائز اهمیت بوده تا تحول شهر را شاهد باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: تونل شهید خادم الصادق، تونل گلستان، تونل زیر گذر گویم از جمله این پروژه‌ها است.

امین همچنین در تشریح وضعیت پروژه‌های ساختمان سازی شهرداری شیراز تصریح کرد: تعداد ۴۰ پروژه مهم و تأثیرگذار داریم که این پروژه‌ها در چند بخش فرهنگسراها، مراکز فرهنگی و هنری و نمایشی، ساختمان آتش‌نشانی و مجموع تفریحی رفاهی و پارکینگ تقسیم می‌شوند.

آغاز عملیات اجرایی فاز سوم ساختمان مرکزی شهرداری شیراز، کلنگ‌زنی پروژه‌های ساختمانی در دهه فجر سال جاری و اجرای جهش آسفالت در سطح شهر شیراز از دیگر موضوعات مورد اشاره معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در تشریح گزارش عملکرد این معاونت بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۹ دی ۱۴۰۲
سلام اولا از همه مسوولان شهری شیراز بدلیل زحماتشان تشکر میکنم.
درخواست بنده و بسیاری از اهالی شیراز رفع مشکل ترافیک در محدود فلکه قصرالدشت و در ادامه میدان جام جام میباشد. که اگر ملاحظه بفرمایید ابتدا و انتهای این خیابان‌ها تونل دو قلو و میدان معلم قرار دارد. يعنی به یکباره از یک ترافیک روان وارد ترافیک شدید قصرالدشت و یا جام جم می‌شویم.
بارها دوستان شهرداری قول انجام تقاطع را دادند ولی هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده. خواهشمندم رسید گی شود.
لطفا جواب بدهید چون هر روز تاخیر خیلی دیر است
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
ترا خدا فقط تقاطع غیر هم‌سطح.
برای ما و شهر یادگار میمونه
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
سلام ما شیرازیها دو تقاطع از شما میخایم قصرالدشت جام جم. همین. بس