از طرح ساماندهی ترافیکی میدان شهدا تا رایزنی برای رفع مشکل بازیافت زباله در کازرون

شهردار کازرون گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر طی چند سال اخیر طرح‌هایی را در جهت توسعه و ساماندهی در دستور کار قرار داده است.

رضا نوذری شهردار کازرون در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در جلب توجه مسئولان نسبت به مطالبات مردم داشته اند بعضی از رسانه‌ها همیشه دلسوز توسعه شهر بوده اند و با انتقاد‌های منصفانه و پیگیری مطالبات مردم و همچنین با انعکاس خبر‌ها عملکرد دستگاه‌ها را به مردم انتقال داده و موجب امید آفرینی هستند.

او با بیان اینکه رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر در ۲ سال گذشته در زمینه عمران در توسعه کیفی فضا‌های شهری بوده است، ادامه داد: با توجه به وسعت شهر و فرسوده و کهنه بودن بخش‌هایی از آن، زیباسازی معابر شهری را در اولویت قرار داده ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به بهسازی خیابان شهدای جنوبی و شمالی، خیابان قدمگاه، خیابان ابوسحق و خیابان شهید براتی اشاره کرد.

ساماندهی ترافیکی میدان شهدا

نوذری افزود: ساماندهی ترافیکی میدان شهدا در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار دارد که در حال مطالعه و طراحی آن هستیم و در این رابطه طی ۲ سال گذشته جهت ساماندهی مرکز شهر و پارکینگ‌ها فقط ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان تملک املاک داشته ایم که به اعتقاد من از مهم‌ترین بخش‌های این ساماندهی است، که پس از تکمیل مطالعات و تایید طراحی و نیز تاییدیه‌های لازم از ادارات ذی ربط، عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

شهردار کازرون تصریح کرد: از جمله کار‌های اساسی دیگر که به طور جدی ما پیگیر آن هستیم و سال‌ها به آن توجه نشده بود، امور برنامه ریزی شهری است. 

نوذری گفت: در حوزه درآمد پایدار برای شهرداری تلاش‌های زیادی انجام شده که از جمله آن می‌توان به ساماندهی منابع درآمد شهرداری، ساماندهی هزینه‌ها و نیز ساخت کارخانه آسفالت شهرداری اشاره کرد.

تلاش می‌کنیم امسال نهضت آسفالت داشته باشیم

 او با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم امسال نهضت آسفالت داشته باشیم، گفت: در پارسال طبق آمار، آسفالت قابل توجهی انجام شده که البته هرچند هنوز نیاز اصلی شهر در این زمینه برطرف نشده است، اما این نوید را امسال می‌توانم به مردم بدهم که با تلاش‌های صورت گرفته شهرداری و شورای اسلامی شهر، نهضت آسفالت در سطح شهر داشته باشیم.

شهردار کازرون، بهسازی و تجهیز پارک‌ها را از جمله اقدامات مهم شهرداری در این دوره عنوان کرد و افزود: در سطح شهر پارک‌هایی را داشته ایم که سال‌ها به حال خود رها شده بودند، اما در این دوره به پارک‌های سطح شهر توجه ویژه‌ای شده که در سطح پارک‌ها قابل مشاهده است.

ضرورت توجه به نیاز‌های بانوان در حوزه شهری

نوذری، توجه به نیاز‌های بانوان را در حوزه شهری لازم و ضروری دانست و گفت: در این رابطه شهرداری کازرون با توجه به نیاز بانوان به فضای امن و تفریحی در حال تکمیل پارک بانوان است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید ضمن اینکه در جهت توسعه فضای سبز و امن برای بانوان در سایر پارک‌ها تلاش می‌کنیم. 

شهردار کازرون با اشاره به اینکه شهرداری در این دوره به زیباسازی مبلمان و سیمای شهری توجه ویژه‌ای کرده است، ادامه داد: با توجه به اینکه روشنایی معابر وظیفه شهرداری نیست، اما شهرداری جهت زیباسازی مبلمان شهری نسبت به نصب پایه چراغ روشنایی در خیابان‌های ۲۲ بهمن جنوبی، شهید براتی، خیابان امین الدین، بلوار گلزار شهدا و همچنین تامین روشنایی پارک ها، نصب صندلی و سطل زباله در معابر سطح شهر، اقدام کرده است.

او، عدالت محوری اجرای طرح‌ها در تمام نقاط شهر را مهم‌ترین سیاست شهرداری و شورای اسلامی شهر در این دوره عنوان کرد و افزود: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر تلاش کرده که همه امکانات مختص یک نقطه نباشد و همه نقاط شهر به طور مساوی از خدمات شهرداری بهره‌مند شوند که از نمونه‌های آن می‌توان به بهسازی پارک بناها، پارک بنفشه، پارک ۳ هکتاری پردیس، ساخت پارک محله‌ای جدید در باغ آسیایی، بهسازی و تجهیز بوستان رفیع و پارک طالقانی و رفوژ وسط خیابان ٢٢ بهمن جنوبی اشاره کرد.

شهردار کازرون بیان کرد: امسال ساماندهی ترافیکی در برخی نقاط شهر اجرا شد که چهارراه شهید مطهری و میدان فروردین از این موارد بود و همچنین در جهت عدالت محوری با تخصیص بودجه از اداره راه و شهرسازی، خبر‌های خوبی برای توسعه شهر در مناطق کمتر برخوردار داریم.

رایزنی با چند سرمایه گذار برای ساخت کارخانه بازیافت در کازرون

شهردار کازرون در حوزه مشکلات زباله شهر کازرون، گفت: شهرداری جهت ساخت کارخانه بازیافت با چند سرمایه گذار صحبت کرده که در حال حاضر پیگیر زمین مورد نظر هستیم که در صورت تامین و مشخص شدن این زمین مشکلات زباله کازرون حل خواهد شد.

او، طرح ساماندهی بازارچه آبزیان، ساماندهی کامیون داران و ساماندهی ورودی‌های شهر را از جمله طرح‌های در دست بررسی و مطالعاتی شهرداری عنوان کرد و گفت: کار‌های مطالعاتی این طرح‌ها در حال انجام است که در صورت به نتیجه رسیدن، عملیاتی خواهند شد ضمن اینکه علی رغم مشکلات اقتصادی اجازه نداده ایم طرحی تعطیل شود و همچنین پروژه‌های ناقص دوره‌های گذشته هم در حال تکمیل شدن هستند. 

شهردار کازرون بیان کرد: در حوزه معاونت عمرانی طرح‌های عمرانی زیادی در سطح شهر در حال انجام است و در این حوزه سعی کردیم همشهریانی که اهل این شهر هستند و راغب به سرمایه گذاری در این شهر بوده اند را دعوت کنیم و از سرمایه و توانشان برای توسعه شهر استفاده کنیم همچنین توجه ویژه به بافت‌های فرسوده ما را بر آن داشته که برای این بافت‌ها بسته‌های تشویقی و حمایتی در نظر بگیریم.

او افزود: تجیهز پارک ها، روشنایی معابر، ایجاد تونل نوری در خیابان امام خمینی (ره) و پارک طالقانی و نصب مجسمه حیوانات بومی و آفریقایی در ۲ پارک رفیع و طالقانی از جمله اقدامات خوب در حوزه معاونت خدمات شهری بوده است.

نوذری، وصول ارزش افزوده ۱۰ سال گذشته به مبلغ ١٢ میلیارد تومان را از اقدامات مهم معاونت توسعه، مدیریت و منابع شهرداری عنوان کرد و تصریح کرد: توجه ویژه به رفاهیات کارکنان و نوسازی ناوگان حمل و نقل و موتوری شهرداری از دیگر اقدامات این حوزه بوده است که با خرید یک دستگاه لودر، ۲ دستگاه کمپرسی، ۲ دستگاه نیسان، ۳ دستگاه ون و یک دستگاه سواری اقدام بسیار خوبی جهت شتاب کار‌های عمرانی و خدماتی انجام شده است.

او، آورده شهرداری در ۲ سال گذشته در حوزه حقوقی و املاک را بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با تلاش‌های واحد حقوقی و املاک میزان شکایت از شهرداری به حداقل رسیده حتی در ۲ سال گذشته شکایتی از شهرداری در مجامع قضایی نداشته ایم که این موضوع نتیجه تلاش تیم حقوقی شهرداری است. 

او، باز گشایی فرهنگسرای مردانی را یکی از اقدامات مهم این شهرداری در حوزه فرهنگی برشمرد و ادامه داد: همراهی با کانون‌ها و هیئت‌های مذهبی، فضاسازی شهری، چاپ بنر‌ها و تبلیغات مناسبتی و فرهنگی و نصب آن در سطح شهر و برگزاری مراسم ویژه روز جهانی کودک، یادواره شهدا و همکاری با ثمن‌ها و خانه انجمن پریشو و نیز حمایت از ورزشکاران برجسته از جمله اقدامات فرهنگی در یکسال اخیر بوده است.

شهردار کازرون افزود: در حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی، شهر کازرون یکی از بهترین شهر‌های جنوبی کشور است که توانسته به نیاز‌های این حوزه جامه عمل بپوشاند. 

نوذری بیان کرد: در حوزه حمل و نقل شهرداری علی رغم بضاعت کم شهرداری در ارائه خدمات عمومی توانسته ایم با تلاش مجموعه مدیریت این سازمان با بهسازی و تعمیر اتوبوس‌های قدیمی و ارائه خدمات به نقاط مختلف شهر تا حدودی نیاز‌های شهر را پاسخ دهیم.

کانال بیات، رینگ شهری و نصب المان‌های بزرگان شهر کازرون و همچنین تشکیل یک اتاق فکر در جهت زیباسازی شهر و توجه به هویت و فرهنگ بومی از جمله مواردی بود که شهردار کازرون قول داد آن‌ها را پیگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار