محمود ملازینل سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزاد راههای کشور گفت: طی امسال رکورد ساخت آزاد راههای کشور را زده ایم به طوری که اقدام به ساخت آزاد راه اصفهان - شیراز به طول ۲۱۲ کیلومتر کردیم و یک باند از منطقه دو آزاد راه تهران - شمال افتتاح شده است.
ملازینل ادامه داد: تا پایان سال هم یک باند از آزاد راه منجیل - رودبار که زمینه ساز بازشدن گره ترافیکی آزاد راه قزوین - رشت میشود به بهره برداری میرسد همچنین یک باند از آزاد راه تبریز - مرند محدوده تبریز صوفیان به طول ۲۴ کیلومتر افتتاح میشود و در مجموع ۲۶۴ کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.
او افزود: سال آینده هم ۲۰۰ کیلومتر که شامل ۶ تا ۷ آزاد راه میشود به بهره برداری خواهد رسید که میزان پیشرفت فیزیکی این آزاد راهها بسیار خوب بوده است البته برای افتتاح آنها نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم چراکه با تورم طی چند سال گذشته میزان تامین منابع مالی سخت شده است. ساخت آزاد راه در رشت حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر در کوهستان باشد هزینههای آنها چندین برابر خواهد شد بنابراین ساخت این آزاد راه ها مستلزم آن است بودجه آن تامین شود.
ملازینل بیان کرد: آمایش سرزمین آزاد راه ها در دست اجرا است. با توجه با آنکه توسعه کشور در گرو آزاد راههای کشور است و از لحاظ ترافیک، ترانزیت در شمال وجنوب تاثیربسیار زیادی دارد بنابراین برای تامین اعتبار آن دولت اهمیت بسیار زیادی قائل است.
جاده فعلی از تبریز تا بازرگان واقعا شرم آور است
حداقل به طور کامل و اساسی از تبریز تا شهر مرند به بهره برداری می رسید نه اینکه از تبریز تا صوفیان به صورت ناقص افتتاح کنید
تکلیف آزادراه از صوفیان تا بازرگان چه خواهد شد؟!
تکمیل پروژه ملی آزادراه تبریز مرند بازرگان یکی از واجبات و ضروریات کشور هست چون این مسیر کشور را به اروپا و ترکیه وصل میکنه
جاده فعلی از تبریز تا بازرگان واقعا زشت و شرم آور است
ترکیه به شکل آزادراهی و بزرگراهی با مرزهای ایران ارتباط و دسترسی دارد اونوقت شما بعد از سالها نمیتونید آزادراه تبریز مرند بازرگان کامل افتتاح کنید