سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توافق سازمان ملل و بانک اکتشاف اسلامی بر کمک به افغانستان

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از امضای توافقنامه با بانک انکشاف اسلامی به ارزش ۱۰ میلیون دلار خبر داد.

کمیساریای عالی پناهنده‌گان سازمان ملل متحد (UNHCR) اعلام کرده است برای حمایت از بخش‌های مختلف از جمله آموزش و صحت در افغانستان با بانک انکشاف اسلامی (ISDB) توافق‌نامه همکاری به ارزش ۱۰ میلیون دلار امضا کرده‌ است.

این نهاد روز پنج‌شنبه، ۱۴ جدی، با بانک انکشاف اسلامی سه توافق‌نامه همکاری را در واکنش به بحران عمیق انسانی افغانستان در شهر جده عربستان سعودی امضا کرد.

قرار است همکاری‌های این دو نهاد در زمینه حمایت از آموزش، ایجاد مراکز صحی و فرصت‌های معیشتی از طریق صندوق امانت بشردوستانه افغانستان (AHTF) انجام شود.

بربنیاد این توافق‌نامه‌ها، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل چندین پروژه را برای حمایت از برنامه‌های آموزشی در افغانستان از جمله ساخت ۱۶ مکتب برای پسران و دختران و ایجاد اطلاعات و نقاط پرس‌وجو برای تضمین دسترسی به آموزش برای بیش از ۳۰ هزار کودک در سنین مکتب اجرا می‌‌کند.

افزون بر این، ایجاد هشت مرکز مراقبت‌های صحی که بیش از نیم میلیون نفر از عودت‌کنندگان، آوارگان داخلی و مردم میزبان در ۳۴ ولایت از آن بهره‌مند می‌شوند، در دستور کار این نهاد قرار دارد.

طبق این قراردادها، قرار است برنامه‌های افزایش مهارت‌های حرفه‌ای و تسهیل فرصت‌های معیشتی از طریق صنایع دستی سنتی مانند زنبورداری و پشم‌ریسی نیز راه‌اندازی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.