سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه‌گذاری ۵.۸ میلیون یورویی ایران و آذربایجان برای ساخت پل آستارا

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ساخت پل آستارا میزان هزینه‌کرد و سرمایه‌گذاری دو کشور ایران و آذربایجان به ۵.۸ میلیون یورو می‌رسد.

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه  همواره یکی از مهم ترین برنامه ها و اولویت های اصلی کشور به شمار می رود که در همین راستا ساخت مسیرهای ریلی،ارتباطی و جاده ای در راستای تکمیل کریدورهای شمال جنوب و شرق و غرب را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی افزود: در یکی از کریدورها مسیر اصلی به سمت آذربایجان است که یکی از مسیرهای پر تردد به شمار می رود و با توجه به آنکه آذربایجان دروازه به سمت قفقاز و کشورهای روسیه است نیاز به تکمیل آن در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر راه وشهرسازی  اظهار کرد: در منطقه آستارا نیاز به مبادلات اقتصادی داشتیم در همین راستا پل ارتباطی بر روی رودخانه‌ی آستارا چای را داشتیم كه این پل قدمت هشتاد ساله داشت. پل فلزی قدیمی بود كه كل تردد باید از روی آن انجام شود. عملا یكی از گلوگاه‌هایی كه باعث كاهش مبادلات می شد.

خادمی بیان كرد: مذاكرات بسیار فشرده‌ای بین روسای كمیسیون مشترک بین كشورهای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد تا معابر جدیدی بتوانیم تعریف كنیم تا در واقع افزایش ظرفیت تردد از طریق مرزهای كشور داشته باشیم.

خادمی بیان كرد: در گذشته یكی از معابر ریلی بود كه بر روی پلی در رودخانه آستارا چای زده شده كه بار انداز ایجاد كرده كه ظرفیت آن دو میلیون تن بار بوده كه عدد قابل توجهی است. بخش عمده ای از این كار انجام شده بر اساس آن محموله های باری از كشور مبدا یعنی آذربایجان به كشور مقصد ایران یعنی آستارا خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت ساخت تصریح کرد: با توجه به آنکه عرض پل قدیمی کم بود تعداد عبور کامیون نهایت به ۳۰۰ کامیون می رسد که بعد از بررسی های صورت گرفته اقدام به ساخت پل جدید با همکاری کشور آذربایجان کرده ایم که در همین راستا بخشی از اراضی که حدود ۱۵ تا ۱۶ هکتار بوده در محدوده آستارا تملک شده و با تکمیل این پل روزانه تعداد عبور کامیون ها از ۳۰۰ دستگاه به ۱۰۰۰ دستگاه می رسد.

او گفت: کل هزینه کرد برای ساخت این پل بین دو کشور ۵.۸ میلیون یورو است و هزینه جاده  دسترسی هم در داخل کشور با ساخت تقاطع های غیر هم سطح به ۴۰۰ میلیارد تومان می رسد.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۵ دی ۱۴۰۲
?این کارسبب رونق اقتصادی خواهدشد.
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۴ دی ۱۴۰۲
چرا ایران و آذربایجان رو از طریق آذربایجان شرقی به هم وصل نمی کنید مخصوصا از طریق ریلی؟؟؟
جای سوال داره!!!
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۴ دی ۱۴۰۲
باید مرز کاملا بسته بمونه،علیف فکرهای شیطانی داره
میلاد
۱۴:۴۱ ۱۴ دی ۱۴۰۲
چرا قیمت ارز رو نمیذارید؟
فقط خودرو و طلا رو میذارید!