سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنگره ملی بانوان تاثیرگذار به دنبال تحقق الگوی سوم زن است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: کنگره ملی بانوان تاثیرگذار به دنبال تحقق و نهادینه ساختن گفتمان الگوی سوم زن است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد.

کبری علیخانی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در مراسم افتتاحیه کنگره ملی بانوان تاثیرگذار گفت: بانوان تاثیرگذار در جامعه اسلامی، کسانی هستند که در جامعه نقش مادری و همسری را برعهده می‌گیرند و ضمن حفظ روحیه مادری و دختری بر جامعه اطراف خود نیز تاثیرگذار خواهند بود.

وی اضافه کرد: بعد از برگزاری نخستین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار در سال گذشته، با توجه به استقبال بالا تصمیم بر این شد که دومین کنگره را امسال در دستور کار بگذاریم.

علیخانی با اشاره به اینکه از مهرماه امسال مقدمات این کنگره آغاز شد، تاکید کرد: سپس دبیرخانه اجرایی و علمی کنگره کشوری آن شکل گرفت و در استان‌ها نیز تشکیل شد و از آذرماه دبیرخانه‌های استانی هم فعالیت خود را آغاز کردند.

این مسئول ادامه داد: ویژگی کنگره امسال، مردمی شدن آن بود که باعث شد همه بانوان در همه نقاط کشور بتوانند در یک سامانه مشخص ثبت نام کنند تا ظرفیت حضور بانوان تاثیرگذار روستایی نیز فراهم شود.

علیخانی با بیان اینکه داوری‌ها تا اسفندماه ادامه خواهد داشت، افزود: نفرات ثبت نام کننده از طریق کارگروه‌های تخصصی بررسی می‌شوند و در نهایت این مردم هستند که انتخاب کننده یک بانوی تاثیرگذار در استان‌های خود خواهند بود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: با توجه به مردمی کردن امورات که در سند تحول دولت مردمی قرار دارد، تلاش شده تا مردم در فرآیند ارزیابی و داوری این کنگره مشارکت داشته باشند.
 
 کنگره ملی بانوان تاثیرگذار در هشت عرصه فرهنگ و هنر، تعلیم و تربیت، گفتمان سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، علم پژوهش و فن آوری، سیاست گذاری و حکمرانی و ورزش ارزیابی می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.