سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوشش اینترنت روستا‌های خراسان شمالی به مرز ۹۶ درصد رسید

میزان پوشش اینترنت پرسرعت سیار در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به مرز ۹۶ درصد رسید که ۲ درصد از میانگین کشوری پیشی گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت: پوشش ۹۶ درصدی اینترنت پرسرعت در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان با نصب و ارتقای ۹۱ سایت تلفن همراه و اجرای بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در دولت سیزدهم محقق شده است.
سید علی مرتضوی گفت : با نصب و ارتقای سایت‌های تلفن همراه، ۱۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در قالب ۱۹ هزار و ۲۸۳ خانوار با جمعیت ۶۷ هزار و ۲۲۷ نفری از اینترنت همراه بهره‌مند شدند.
او گفت: توسعه و تکمیل پوشش ارتباطات روستایی با هدف فرصت برابر دسترسی شهروندان از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: براساس آخرین اطلاعات فصلنامه آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور؛ خراسان شمالی با وجود بیش از یک میلیون و ۱۶۲ هزار مشترک پهن باند سیار و افزایش ۳۲ درصدی ضریب نفوذ این شاخص در دولت، جایگاه سوم کشوری را دارد. 
او گفت : یک میلیون و ۵۹۸ هزار سیم کارت تلفن همراه در خراسان شمالی فعال است،  ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در استان ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در این خطه وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.