سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۷ هزار نوآموز کرمانشاهی برای سنجش مراجعه نکرده‌اند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت : امسال براساس آمار ثبت‌احوال، ۳۴ هزار نفر در استان واجدالشرایط شرکت در سنجش سلامت هستند.

علی محمدبیگی، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت : امسال سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف شناسایی و مداخله به موقع برای رفع مشکلات و نواقص و همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم در تابستان، از ابتدای مهرماه شروع شده و تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امسال در استان کرمانشاه براساس آمار ثبت‌احوال ۳۴ هزار نفر واجدالشرایط شرکت در سنجش سلامت هستند، تصریح کرد: تا به امروز ۱۲ هزار نفر نوبت گرفته و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر هم سنجش شده‌اند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کرمانشاه از آمادگی ۲۱ مرکز در سطح استان برای انجام سنجش و سلامت از نوآموزان بدو ورود به دبستان شخن گفت و افزود: چهار مرکز از این تعداد در شهر کرمانشاه است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات کمبود نیروی انسانی در حمیل، نوسود، گهواره و قصرشیرین مراکزی فعال نیست که می‌توانند سنجش را در مراکز همجوار (اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و گواور) انجام دهند.

محمدبیگی با اشاره به انجام سنجش بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، سلامت آمادگی تحصیلی، اوتیسم، مشکلات ویژه رفتاری، پیش فعالی، مشکلات زبان و گفتار و...، یادآور شد: سال گذشته از ۳۳ هزار و ۸۵۰ نفری که سنجش شدند، ۴ هزار و ۵۰۰ نفر ارجاعی داشتیم که از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ارجاع هوش بودند و از بین آن‌ها ۸۶ نفر کم‌توان شناسایی و در مراکز استثنایی سازماندهی شدند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.