مراسم رونمایی از پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من) امروز (دوشنبه ۱۱ دی ماه) همزمان با هفته رشت در تالار مرکزی شهر برگزار شد.
رحیم شوقی، شهردار رشت در این مراسم گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من) در راستای تحقق یکی از وعدههای داده شده با حمایت شورای اسلامی شهر و همکاری دفاتر ثبت اسناد و دستگاههای مختلف است.
او افزود: امکان ارائه خدمات شهروندسپاری از قبیل تصدیق گواهی، اعلام ضابطه هوشمند، بدهی عوارض نوسازی، کسب و پیشه، شناسایی کد نوسازی و امکان ثبت درخواستهای ۱۳۷ مردمی به صورت الکترونیک از جمله قابلیتهای رشت من است.
شهردار رشت تصریح کرد: افزایش دسترسی آسان شهروندان به خدمات بدون مراجعههای حضوری، امکان دورکاری، برون سپاری خدمات به سایر بخشها مانند دفاتر پیشخوان و ارائه خدمات پشتیبانی آنلاین در وب سایت شهرداری از جمله مزایای سامانه (رشت من) محسوب میشود.
روح الله یزدانی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری رشت نیز در این مراسم ایجاد شهر هوشمند را نیازمند آماده سازی برخی موارد در حوزههای شهرداری اعلام کرد و گفت: اقتصاد هوشمند، زندگی هوشمند، محیط هوشمند، تحرک یا حمل و نقل هوشمند، حکمرانی هوشمند و مردم هوشمند شاخصههای شهر هوشمند است.
به گفته او، برای حرکت به طرف اهداف این شش گانه ابتدا باید زیرساختهایی پیاده سازی میشد و مهمترین آن حفاری و ایجاد کانال فیبر نوری در سطح شهر بود.
رئیس سازمان فاوای شهرداری رشت از ۱۰۰ کیلومتر حفاری به منظور قرار دادن فیبر نوری در سطح شهر خبر داد و افزود: با ایجاد سیستم هفت کاناله، ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در این حفاریها قرار دادیم و حفاریها ترمیم شدند.
یزدانی به ۲ مصوبه شورای اسلامی شهر رشت در تأیید لایحه شهرداری در اجرای هوشمندسازی شهری اشاره و تصریح کرد: بخش سامانه شهروندسپاری در پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من) ایجاد شده است.
رئیس سازمان فاوای شهرداری رشت همچنین با اشاره به گزینه کنترل پروژههای عمرانی در پنجره واحد خدمات الکترونیک (رشت من) گفت: سامانه ۱۳۷ و سامانه توزین هوشمند کارخانه آسفالت از جمله گزینههایی محسوب میشود که در این پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من) راه اندازی شده است.