سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زاهدان خبرداد:

واکسیناسیون ۵۴۰ هزار نوبت سر دام در ۹ ماهه امسال در شهرستان زاهدان

حامدگنجعلی گفت :در ۹ ماهه امسال واکسیناسیون ۵۴۰ هزار نوبت سر دام در شهرستان زاهدان انجام شده است.

حامدگنجعلی گفت  : درطی ۹ ماهه اخیر واحد فنی این اداره به منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های مهم دامی و مشترک بین انسان و دام درحدود ۵۴۰ هزار نوبت سر دام را در روستا‌ها و مناطق اطراف این شهرستان واکسینه نموده است. 

وی افزود: براساس برنامه مدون واکسیناسیون دامپزشکی، جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان زاهدان علیه بیماری‌های مهمی از جمله بیماری تب برفکی، تب مالت (بروسلوز)، لمپی اسکین، آبله گوسفندی و بزی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و سگ‌های گله و صاحبدار نیز برعلیه بیماری هاری واکسینه شده‌اند. همچنین در دامداری‌های صنعتی این شهرستان نیز تست سل و بروسلوز انجام پذیرفته است. 

گنجعلی واکسیناسیون هدفمند را به همراه انجام پایش و مراقبت بیماری‌های مهم منطقه و برگزاری دوره‌های آموزشی -ترویجی برای جامعه هدف در سلامت و بهداشت جامعه موثر دانست و تاکید کرد: علیرغم اینکه همواره تولید و تلفات همراه هم هستند، ولی با اقدامات موثر دامپزشکی سبب شده تاکنون گزارشی از بیماری استراتژیک و تلفات غیرعادی درجمعیت دام شهرستان زاهدان نداشته باشیم.
 امیدواریم تا با ادامه این روند موثر و اجرای فاز سراسری تب برفکی که از ابتدای دیماه آغاز گردیده بتوانیم اهداف سازمانی را در حوزه بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی و پشتیانی از تولیدات دامی محقق سازیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.