سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان انار:

امنیت و آرامش مردم جزو اولویت‌های سیستم قضایی است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان انار، امنیت، سلامت، آسایش و آرامش مردم را جزو اولویت‌های دادسرای عمومی و انقلاب دانست.

حسن فاطمی نژاد دادستان جدید شهرستان انار گفت: با تلاش‌ها و پیگیری حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان و مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان انار مجدداً احیا شد.

وی افزود: حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند؛ هر کجا و در هر پست مسئولیتی هستید خدا را شکر کنید، به مردم حقیقتاً خدمت کنید، وقت بگذارید، مراجعین را تکریم کنید، همه جا همه انسان‌ها در خور تکریم هستند و آنجا که فضیلت‌های انسانی و اخلاقی را در یک گروهی می‌بینید بیشتر احترام بگذارید و تکریم کنید این نصیحت عمده و اصلی من به شما برادران عزیز است.

فاطمی نژاد اظهار داشت: لذا ما مجموعه دادگستری شهرستان انار، تکریم و احترام ارباب رجوع را در صدر و اولویت کار‌های خود قرار خواهیم داد و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و جلب رضایت خداوند و مردم تمام توان خود را در جلب رضایت مردم به کار خواهیم گرفت.

این مقام قضایی بیان داشت: ملاقات با دادستان، ثبت درخواست‌ها و پیشنهاد‌ها و نظرسنجی از ارباب رجوع به منظور سهولت کار و ارائه خدمات بهتر به مردم در دستور کار قرار خواهد گرفت و انشاالله سامانه ارتباط با مردم در کانال‌ها و پیام رسان‌های داخلی راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: دادستان دارای اختیارات و وظایف خطیری در حفظ و احیای حقوق عامه است و آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی مصادیق دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه است.

حجت الاسلام فاطمی نژاد بیان کرد: ضمن اینکه ما برای حفظ حقوق شهروندی حمایت می‌کنیم، مطابق دستورالعمل کامل ترک فعل کارمندان و مدیران، با مسئولانی که در انجام وظایف ذاتی خود عمل نکرده موجب تضیع اموال عمومی و حقوق عامه می‌گردند برخورد خواهد شد.

وی  گفت: یکی از وظایف مهم دادستان، پیشگیری از وقوع جرم است و این امر تنها با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و حکومتی محقق می شود.

این مقام قضایی افزود: استفاده از ظرفیت مردمی و همچنین شناسایی عوامل وقوع بزه برای برطرف کردن عوامل آسیب‌زا در شهرستان صورت خواهد گرفت و همچنین با همکاری مناسبی که در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی وجود دارد ان شاءالله بتوانیم نرخ جرم در شهرستان را کاهش دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.