سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید رئیس دادگستری راور از کلاس های آموزش مهارت‌های زندگی

 رئیس دادگستری راور از کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی مرکز بهداشت و دفاتر رسمی ازدواج و طلاق این شهرستان بازدید کرد.

مسلم کاربخش در نشست هم اندیشی با مدیر و کارشناسان مرکز بهداشت و درمان شهرستان راور گفت: بر مبنای بررسی دقیق و ارزیابی علمی در پرونده‌های دعاوی خانوادگی، نبود آموزش مهارت‌های زندگی عامل اصلی اختلافات خانوادگی است.

وی افزود: طرح اجرای آموزش مهارت‌های زندگی و صیانت از خانواده که از سوی شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی به اجرا در آمده، با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای زوج‌های جوان قبل از ازدواج و حین ازدواج با دعوت از کارشناسان حقوقی، دینی و خانواده و مربیان حقوقی مهارت‌های لازم برای ابتدای زندگی را آموزش می‌دهد.

این مقام قضایی تصریح کرد: این دوره‌ها با هدف کاهش آمار طلاق، تحکیم بنیان خانواده برگزار شده و ضمن اینکه معضل نبود شناخت صحیح زوجین، اولین عامل اختلاف بشمار می‌رود و عمده‌ترین عامل طلاق، ریشه در انتخاب نادرست و نبود دقت اولیه در انتخاب همسر دارد.

وی با اشاره به آیه ۲۱ سوره مبارکه روم، افزود: براساس آیات قرآن ثمره ازدواج آگاهانه، ایجاد مودت و رحمت، غمخوار هم شدن و دوستی بین زن و مرد است.

مسلم کاربخش در حاشیه بازدید از دفاتر ازدواج و طلاق، گفت: مقدس‌ترین عقدی که در شرع مقدس وجود دارد عقد ازدواج است که سنگ بنای خانواده و بالطبع جامعه و اجتماع را تشکیل می‌دهد و شروع پیوند خانوادگی از دفاتر ازدواج است، لذا عقد ازدواج باید در دفاتر با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی انجام شود.

 رئیس دادگستری شهرستان راور در پایان تاکید کرد: زوجین قبل از ثبت عقد ازدواج در دفاتر رسمی، لازم است که در کلاس‌های آموزشی مرکز بهداشت شرکت و گواهی اخذ و دفاتر ثبت رسمی ازدواج پس از دریافت گواهی آموزشی، عقد نکاح را ثبت کنند.

در این بازدید مسائل و مشکلات مبتلابه دفاتر ازدواج و طلاق مطرح و بر ضرورت رفع آن‌ها تأکید شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.