سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش:

۱۲ هزار مدرسه در کشور تحت پوشش برنامه‌های هوش مصنوعی قرار دارند

یزدانی گفت: از ۲۷ هزار مدرسه  کشور حدود ۱۲ هزار مدرسه  به طور کامل و دقیق تحت پوشش برنامه‌های هوش مصنوعی قرار دارند.

یزدانی مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی هوش مصنوعی در آموزش و پرورش که در مجموعه مدارس ۲۲ بهمن سپیدار اهواز برگزار شد، گفت: دفتر متوسطه اول با توجه به ماموریت‌هایی که برعهده دارد ازجمله  بحث استعدادیابی، هدایت تحصیلی و هویت یابی در تلاش است تا بتواند دانش آموزانی که با اصطلاحات مختلف شناخته می‌شوند مانند دانش آموزان نسل زد، آلفا و ... را برای آینده تربیت کند.

او افزود: یکی از نقاط بسیار روشنی که برای این دانش آموزان متصور هستیم این است که  پیرو فرمایش مقام معظم رهبری باید جزو ده کشور برتر باشیم بنابراین برنامه ریزی شده است تا دانش آموزان در دوره اول متوسطه با نرم افزار‌های مختلف از جمله نرم افزار کراس و نرم افزار پایتون  که در حوزه ساخت هوش مصنوعی است، آشنا شوند و به نحوی کار کنند تا بتوانند در پایه نهم  که پایتون رو تکمیل کردند کسب درآمد نیز داشته باشند.

مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: این افق روشنی است که برای کشور مطالبه می‌کنیم و اگر می‌خواهیم جزو ده کشور اول هوش مصنوعی باشیم باید در این زمینه فعالیت‌های موثر و دقیقی را داشته باشیم.

آقای یزدانی افزود: از ۲۷ هزار مدرسه  کشور حدود ۱۲ هزار مدرسه  به عبارتی از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش آموز یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز ما بطور کامل و دقیق تحت پوشش این برنامه‌ها قرار دارند.

او ادامه داد: اما لازم به ذکر است  مبحث پایتون باید در  کتاب کار و فناوری همه دانش آموزان  پایه هفتم، هشتم و نهم مبحث حتما تدریس شود  و دانش آموزان آن را  یاد بگیرند.

مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستیم که تمام مدارس کشور را به این برنامه‌ها مجهز کنیم و امیدواریم که محقق شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.