سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل: مردم در رفح نه جایی برای رفتن دارند و نه غذایی برای خوردن

مدیر آژانس سازمان ملل متحد در غزه خواستار ارسال کمک به میلیون‌ها آواره فلسطینی شد.

سازمان‌های بین المللی و نهاد‌های مردم نهاد جهانی تاکنون بار‌ها پیرامون شرایط اسفناک غزه هشدار داده و خواستار حمایت جامعه بین المللی از فلسطینیان شده اند. این در حالی است که حمایت‌های آمریکا از اسراییل سنگ بزرگی است که مانع از هر گونه اقدام در سازمان‌های بین المللی در حمایت از فلسطین است. 

به گزارش الجزیره، سامر عبدالجبار، مدیر آژانس سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار کمک به میلیون‌ها آواره فلسطینی در غزه شد و تاکید کرد: مردم در رفح نه جایی برای رفتن دارند و نه غذایی برای خوردن!

وی در این باره به رسانه‌ها گفت: اکنون در جنوب غزه و در رفح مردم آواره در حال چادر زدن در هر مکانی هستند که امکان پذیر باشد. در حالی که گروه‌های بشردوستانه در حالی توزیع مواد غذایی میان آوارگان هستند، اما این کمک‌های بسیار محدود بوده و به هیچ عنوان کافی نیست. 

اکنون ۸۰ درصد از مردم غزه در خطر گرسنگی هستند و یک نفر از هر ۴ فلسطینی با گرسنگی شدید که در آستانه خطر قحطی زدگی است مواجه است. 

پزشکان بدون مرز نیز در گزارش امروز خود اعلام کرد به واسطه حملات رژیم صهیونیستی، اکنون هیچ مکان امنی برای کودکان فلسطینی در غزه وجود ندارد.

این نهاد در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) می‌نویسد: کودکان در غزه اکنون در معرض حوادث بسیار آسیب زا قرار گرفته اند. برخی از آن‌ها از صدمات جسمی بهبود می‌یابند و برخی اعضای خانواده خود را از دست می‌دهند. هم اکنون باید جنگ در غزه متوقف شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۶ دی ۱۴۰۲
آقای گوترش اگر عرضه داری اقدام وکاری برای غزه وتوقف جنگ انجام بده و گرنه کنار برو و نام آن سازمان راسازمان وتوی آمریکا نامگذاری کن و پول سایر کشورها را به عنوان حق عضویت سازمان ملل هدر نده
ناشناس
۰۶:۴۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
همونجا بمونند بروند یقه حماس بگیرند