سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار خاش:

نظام اسلامی ایران از حضور قانونمند اتباع خارجی استقبال می کند

فرماندار خاش گفت: ایران اسلامی در ۴۴ سال اخیر به بهترین شکل از اتباع خارجی مهمان نوازی کرده و خدمات زیادی به این قشر صورت گرفته، بنابراین نظام مقدس جمهوری اسلامی از حضور قانونمند اتباع خارجی استقبال می‌کند.

  صاحب گل صالحی  در نشست مشترک شورای علما و معتمدان، ریش سفیدان و نخبگان خاش بیان کرد: حضور غیرمجاز و غیرقانونی اتباع خارجی ضریب و شاخص های امنیت را زیر سوال برده و تحت الشعاع قرار می دهد و معضلات حاشیه نشینی، قاچاق مواد مخدر، سوخت و انسان، جعل هویت، متولد شدن فرزندان بدون هویت و محروم از خدمات دولت از راه ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی غیرمجاز، خرید شناسنامه، املاک و آسیب دیدن مشاغل را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: هم اینک حدود ۳۹ هزار تبعه خارجی در خاش حضور دارند که ۱۱ هزار تبعه دارای شناسه ملی بوده و بقیه غیرمجازند.

مقام عالی دولت در خاش تاکید کرد: ساماندهی اتباع خارجی در دستور کار دولت بوده و کارگروه های رسانه، اطلاعات، اقدام، حقوقی، علما و نخبگان هم اینک فعال بوده و تلاش داریم که این طرح اجرا شود و مانع ازدواج قانونی و یا حضور قانونمند طلاب در مدارس علوم دینی نیستیم و به اتباع خارجی این مهلت داده شده تا به صورت قانونی در منطقه و کشور تردد، سکونت، تحصیل و یا کار تجاری داشته باشند.

وی ادامه داد: در کشورهای همجوار، پاکستان، افغانستان، حاشیه خلیج فارس، منطقه خاورمیانه و سایر نقاط دنیا حضور اتباع خارجی قانونمند بوده، اما در ۴۴ سال از عمر نظام اسلامی مردم و مسوولان ایران اسلامی از اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز میزبانی کرده و مهمان نوازی مردم ایران نیز برای دنیا نمایان است، اما حضور اتباع خارجی غیرمجاز در کشور آسیب های زیادی را متوجه ملت و مسوولان ساخته و متأسفانه اتباع خارجی غیرمحاز، قوانین کشور را زیرسوال برده و چالش ها و آسیب های پرشمار از پیامدهای حضور آنان در کشور است.

صالحی با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم خبرگان رهبری بر ضرورت و اهمیت شرکت پرشور در انتخابات تأکید کرد و افزود: به عنوان مجری انتخابات سلامت، امنیت و صیانت از آرای مردم را تضمین می کنیم و از همه علما، بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان و نخبگان جامعه انتظار داریم به شور و حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات اهمیت بدهند.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه خاش هم با اشاره به اینکه ایران اسلامی از افزون بر هفت میلیون تبعه خارجی میزبانی و در حوزه های مختلف خدماتی به این قشر ارایه کرده است، گفت: در کشور دوست و برادر همسایه افغانستان زمینه برای حضور مهاجران افغان وجود دارد و طی مذاکراتی که با مسوولان آن کشور صورت گرفته، زمینه بازگشت آنان فراهم بوده و کشور پاکستان نیز همین موضوع را دنبال کرده است.

مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه مسجد جامع حنفا اهل سنت خاش هم بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل انتخابات قرار داریم از مسوولان خواهان فرصت ۴۰ روزه هستیم تا برای دستگیری و ترد اتباع طلاب اقدام نکنند و یقینا علما همراه مسوولان نظام بوده و از حضور قانونمند طلاب خارجی استقبال می‌کنند و علما و بزرگان و اقشار مختلف مردم خاش خواهان حضور قانونی اتباع خارجی هستند.

رییس اتاق اصناف خاش هم گفت: اکثریت قاطع واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی خاش را اتباع خارجی غیر مجاز تشکیل داده اند، که متأسفانه با حمایت مردم منطقه در منطقه سکونت و تردد داشته و شغل و درآمد دارند و حق مردم ایرانی را پایمال کرده اند.

نوراحمد هاشمزهی اظهارکرد: اتاق اصناف برای اتباع خارجی مجوز و جواز کسب و کار نداده و نمی دهد، بنابراین ساماندهی و برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز بایستی در اولویت باشد و ما در حمایت از مردم منطقه از این طرح استقبال می کنیم.

حاجی دوست محمد ابراهیمی از معتمدان شاخص خاش هم بیان کرد: با توجه به تحصیل فرزندان اتباع خارجی در مدارس دینی و دولتی خواهان مهلت دادن به آنان هستیم و مردم و بزرگان خاش با اتباع مذاکره خواهند داشت، تا خودشان با میل خودشان از کشور خارج شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.